رسوایی مربوط به تعبیه نرمافزارهای مختلکننده تستهای میزان آلایندگی هوا در خودروهای گازوییلی ساخت فولکس واگن موجب شده این شرکت سهم و نفوذ خود در بازار خودروی اروپا را تا حدی از دست بدهد. این رسوایی حتی آینده بازار خودروهای دارای سوخت گازوییلی را با خطر مواجه کرده است.
براساس آمارها، سهم شرکت فولکس واگن از بازار خودرو در اروپا پس از افتی نسبی در ماه مارس سال جاری مجددا افزایش پیدا کرد اما بحران در این شرکت سهم آن را از بازار به رقم ۲۳.۳درصد در ماه سپتامبر تنزل داد. براساس آمار انجمن خودروسازان اروپایی، در حالی که بازار خودرو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ماه سپتامبر رشدی نزدیک به ۱۰درصدی داشته، میزان فروش فولکس واگن ۸.۴درصد بوده است.