سه شنبه, ۱۵ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Tue, 5 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

اغلب کسانی که در زمینه فروش لوازم‌خانگی‌ وارداتی فعالیت می‌کنند، بسیار خوشبخت و رضایتمند به نظر می‌رسند، اما کمتر کسی به این موضوع فکر کرده که مدیریت این شغل به این سادگی‌ها هم نیست که خریدار وارد مغازه شود و چند میلیون تومان پول بابت جنسی مانند یخچال بدهد و برود. 

 

به گفته رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، این شغل یکی از مشاغلی است که هر‌کسی نمی‌تواند در آن فعالیت کند و افرادی که در این حوزه مشغول به کار هستند می‌توانند به‌عنوان یک کارشناس بازار صاحب‌نظر باشند. به این دلیل که سال‌ها در شغل خود زحمت می‌کشند تا بتوانند راه و رسم کسب درآمد از این شغل را فرا‌بگیرند. در این گزارش می‌خواهیم شما را به‌عنوان یک مدیر فروشگاه لوازم خانگی بدانیم و راه‌های کسب درآمد را از منظری دیگر برایتان شرح دهیم. 

ویترین اصلی و چیدمان لوازم داخل مغازه

زمانی که تصمیم می‌گیرید شغل فروش لوازم‌خانگی را به‌عنوان یک منبع درآمدی در نظر بگیرید، باید به چند نکته اساسی توجه ویژه داشته باشید. شاید این ضرب‌المثل را بارها شنیده باشید که مردم عقل‌شان به چشم‌شان است. این ضرب‌المثل در شغل فروشگاه لوازم‌خانگی باید در قالب یک اصل یا بهتر بگوییم یک قانون موردنظر قرار بگیرد. در نتیجه سعی کنید ویترین بسیار زیبا و همچنین لوازم لوکس مغازه را طوری قرار دهید که در مسیر دید بازدیدکنندگان و خریداران باشد.

چیدمان ویترین مغازه شما بستگی به متراژ و چگونگی ابعاد آن دارد. ممکن است این ابعاد مربع یا مستطیل باشد و بر این اساس، چیدمان هرکدام از آنها تفاوت دارد. اگر دارای مغازه‌‌ای با ابعاد مستطیل هستید باید در پشت ویترین یک یخچال و یک ماشین لباسشویی قرار دهید. در سمت دیگر مغازه می‌توانید از محصولاتی مثل بخاری و مایکروویو استفاده کنید تا بر جذابیت‌های فروشگاه خود بیفزایید.

همه کالاهایی که در اختیار دارید را در طرفین مغازه قرار دهید و وسط فروشگاه را به‌عنوان یک راهرو تعریف کنید. میز شما باید در انتهای مغازه باشد. این کار هم به دلیل امنیت بالای آن است و هم اینکه اگر مشتری قصد حساب و کتاب یا چانه زدن دارد، خیلی با فضای بیرون برخورد نداشته باشد و جلوی دست و پای مشتریان دیگر را هم نگیرد. 

چه افرادی را به کار بگیریم؟ 

برای اینکه در کار فروش لوازم‌خانگی موفق شوید باید از چند فروشنده قوی به منظور فعالیت در فروشگاه استفاده کنید. شما حداقل به دو نفر نیاز دارید؛ یکی فروشنده ماهر و دیگری که در سمت شاگرد و آبدارچی فعالیت می‌کند. فروشنده شما باید آنقدر بر کار خود تسلط داشته باشد که بتواند به‌صورت ذهنی و در لحظه مشخصات تمام اجناس داخل مغازه و البته مورد‌نیاز مشتری را برای او شرح دهد تا خریدار با آگاهی کامل کالای مورد‌نظر خود را انتخاب کند. زمانی که فروشنده شما مشغول نشان دادن کالایی به مشتری است به هیچ‌وجه به سراغ او نروید، ممکن است حرف‌تان دو تا شود و در این صورت است که مشتری اعتماد خود را نسبت به شما از دست خواهد داد.

گاهی اوقات ممکن است به دلیل مسائل شخصی به اعصاب خود مسلط نباشید، در این صورت سعی کنید کمتر با مشتری همکلام شوید و مسئولیت این کار را به فروشنده خود واگذار کنید. اگر کاری با فروشنده یا شاگرد مغازه دارید حتما او را با احترام خطاب کنید. انجام این کار نزد مشتری اعتبار کسب‌و‌کار شما را بالاتر می‌برد و خریدار شما را نسبت به خرید نرم‌تر می‌کند. به محض ورود مشتری بخواهید که برای او چای یا نوشیدنی بیاورند.

این کار باعث می‌شود خستگی خرید و همچنین چرخ زدن در بازار از تن مشتری خارج شود و در فروشگاه شما خرید خود را انجام دهد. به طور معمول در مغازه‌های فروشگاه لوازم‌خانگی جای نشیمن برای مشتری در نظر گرفته نمی‌شود، اما شما این مسئله را در ذهن داشته باشید و در صورت امکان فضایی را برای استراحت کوتاه‌مدت خریدار تعبیه کنید.

ممکن است برخی خریداران شما خانواده‌هایی باشند که برای تهیه جهیزیه به مغازه مراجعه کرده‌اند. در این صورت حتما این موضوع را جویا شوید و تخفیف ویژه‌ای برای خانواده عروس و داماد در نظر بگیرید. این کار باعث می‌شود نام شما بین تمام اقوام این دو خانواده بپیچد و اگر هم کسی قرار است خریدی داشته باشد حتما به فروشگاه شما برای خرید مراجعه کند. 

روش‌های حساب و کتاب

بعد از اینکه مشتری کالای مورد‌نظر خود را انتخاب کرد، با او سر میز حساب و کتاب بنشینید. تا جایی که امکان دارد به او تخفیف دهید و در جایی که این امکان وجود ندارد با لحنی آرام برای وی توضیح دهید. از قسم خوردن‌های بی‌مورد که این روزها باب شده و همه فروشندگان و برخی مدیران فروشگاه استفاده می‌کنند، پرهیز کنید.

شما به یک وسیله نقلیه برای جابه‌جایی خریدهای مشتریان نیاز دارید که هزینه حمل آن را می‌توانید به‌صورت جداگانه از مشتری دریافت کنید یا می‌توانید با تحویل رایگان محصول برای خود مزیت رقابتی ایجاد کنید. برای اینکه این جابه‌جایی هم برای شما و هم برای مشتری مقرون به‌صرفه‌تر باشد، سعی کنید با کارگران باتجربه و خوشنامی که شغل‌شان جابه‌جایی لوازم‌خانگی است ارتباط داشته باشید تا در صورت نیاز از آنها برای انتقال وسایل از مغازه به منزل بهره ببرید. این هزینه‌ها را از همان ابتدا کاملا روشن برای خریدار شرح دهید تا بعد از خرید با افزایش ناگهانی قیمت مواجه نشده و از خرید دلسرد نشود.

اگر صداقت داشته باشید، مشتریان به طور قطع قبول خواهند کرد که تنها با پرداخت چند‌ده هزار تومان وسیله خریداری شده به آسانی در منزل‌شان قرار بگیرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xwJRpUTc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
سجاد :
8 سال پیش
عالی بود واقعا ممنون
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهند
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه