دیگر نمیتوانید این را انکار کنید که آدمهای بدقلق همه جا هستند و باید در مقام مدیر، سروکله زدن و ارتباط برقرار کردن با آنها را یاد بگیرید. افراد بدقلق و رفتار دلسردکننده آنها، چه مدیر باشند و چه زیردست مستقیم، میتواند به اشکال مختلفی نمود داشته باشد.
تاخیر همیشگی یا کمکاری، تندخویی با مشتریان و جروبحث با کارمندان، از نمونههای متداول رفتار این افراد محسوب میشود. صرف نظر از شکلی که رفتار این افراد بدقلق به خود میگیرد، این رفتار خسارت قابل توجهی به شرکتها وارد میسازد.
هزینهها در کنار کاهش بهرهوری و تضعیف روحیه، شامل میزان بالای جایگزینی و کارگریزی است. مدیران دلسرد و پریشان از رفتار بدقلق، زمان و انرژی اندکی برای اختصاص دادن به مسئولیت اصلی خود، یعنی انجام امور به واسطه دیگران خواهند داشت. همه این رفتارهای دردسرساز و بدقلق در نهایت به یک چیز منتهی میشود: آسیب به ترازنامه شرکت.
در همین راستا کتاب «چگونه با کارمندان بدقلق رفتار کنیم» با رویکردی روانشناسانه به بررسی معضلات رفتاری کارکنان بدقلق پرداخته و با ارائه شیوههای نوین به چگونگی تصحیح این برخوردها، ایجاد آرامش در محیط کار و افزایش بهرهوری میپردازد.
در این کتاب میآموزیم که روابط بین کارکنان را چگونه تقویت و از درگیریهای بدون منطق جلوگیری کنیم و همچنین کارمندان بدقلق را هدایت کنیم. خواندن این کتاب برای مدیران در همه سطوح بنگاههای تجاری و خدماتی سازمانها و نهادهای دولتی و اساتید دانشگاهها توصیه میشود.
این کتاب توسط آر. برایتون باون و همکارانش تالیف و به قلم مجید نوریان ترجمه شده است. کتاب در 112 صفحه به چاپ رسیده است.