سه شنبه, ۱۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 2 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

از هر 10 نفر کارمند، حدود 9 نفر آنها از سروصدای محل کارشان شکایت دارند. با وجود پیامد‌های ناشی از مشکلات تمرکز کردن، افزایش میزان استرس و. . . . که فشارشان به افراد، در بخش بهره‌وری قابل توجه است. در ادامه چند توصیه برای بازیابی سکوت در محیط‌های مشترک کاری در اختیار شما قرار داده خواهد شد. دفتر کار شما حدود 50 متر طول و 20 متر عرض دارد. اما در آن فضا، تنها شما نیستید که مشغول کارید، 50 نفر دیگر هم در کنار شما کار می‌کنند.

اگر کار کردن همه افراد در یک فضای مشترک، مبادلات را بین خدمات و سرویس‌های مختلف تسهیل کند، دارای معایبی نیز هست: نخست، میزان سروصدای محیط:آیا کسی بوده که تاکنون نتوانسته باشد روی یک پرونده تمرکز کند، درحالی‌که همکار کناری‌اش در حال تعریف کردن تعطیلات آخر هفته‌اش بوده است؟ آیا کسی بوده که هنگام مکالمه تلفنی با یک شخص مهم، مجبور به قطع ارتباط تلفنی خود باشد از همکارانش تقاضا کند، آرام‌تر بخندند؟ و از همه بدتر، بوده زمانی که برای مقابله با این هیاهو تا صدای خود را بالاتر ببرد، که تنها باعث بدتر شدن مشکل می‌شود.

42664742624362346247422346234624763473

در آخر، با توجه به مطالعه انجام شده توسط یک شرکت تولیدکننده لوازم جانبی فناوری هدست، 93درصد از کارکنان در اداره‌ها، تحت تأثیر سروصدای غالب در محیط کاری خود هستند و این امر پیامد‌هایی به روی فعالیت آنها دارد: چهار نفر از هر پنج نفر مشکل عدم تمرکز روی کار را دارند. این در صورتی است که بخواهیم مشکلات افزایش استرس و پیامدهایش به روی سلامتی مانند سردرد را نادیده بگیریم. همه این عوامل به‌شدت روی راندمان کار تأثیر می‌گذارند. چه راه‌حل‌هایی برای اینکه فضای مشترک به محیط کاری مناسبی تبدیل شود، وجود دارد؟ در پاسخ می‌توان گفت سه حوزه باید توسعه پیدا کنند:

وضع قوانین مرتبط با آداب معاشرت

آرامش برقرار نمی‌شود مگر اینکه هرکس نقش خودش را به درستی ایفا کند. همچنین لازم است که کارکنان به برخی از قوانین مهم احترام بگذارند، مانند قرار دادن تلفن‌های همراه خود در حالت بی‌صدا و تماشای ویدیو‌های خنده‌دار با هندزفری‌های شخصی. اگر کسی می‌خواهد با شخص دیگری گفت‌وگو کند یا تماسی بگیرد، به اتاق مربوط به جلسات برود که مانع از انتقال صدا به محیط بیرون می‌شوند.

نهایت بهره‌وری از فناوری

استفاده از هدفن‌های ایمنی عایق صدا نیز برای کاهش دادن سروصدای محیط مؤثر است. هدفن‌هایی با فناوری قطع فعال سروصدا وجود دارد که حتی به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید با آن موزیک نیز گوش دهید. همچنین منطقی به نظر می‌رسد که پست‌های شغلی مرتبط با تلفن را که از هدست‌های میکرو استفاده می‌کنند، مجهز کرد. با استفاده از این تجهیزات به‌طور طبیعی کمتر با صدای بلند صحبت خواهیم کرد.

تجدیدنظر درباره محیط کار

متأسفانه این مسئله در حوزه اختیاری کارمند نیست، بلکه در اختیار مدیر است. قبلا، باید یک فضای کوچک را به هر یک از کارکنان اختصاص می‌دادند. ولی الان با تخصیص کمتر از 12 مترمربع به ازای هرنفر، انجام هر کاری در رابطه با توسعه رفاه غیر‌ممکن است. پس چاره‌ای جز این نمی‌ماند که در زمان جابه‌جایی فضاها، با کشیدن تیغه‌هایی، سروصدا را کاهش دهند. همچنین می‌توان روی پوشش سقف و کف نیز مانور داد. به‌طور مثال، استفاده از موکت برای کاهش سروصدای ایجاد شده از کفش‌ها به روی زمین.

منبع : MSN
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/t0w2Tig7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه