همه میدانند که آگهی خوب چه چیزی است. آگهی خوب باید سرگرمکننده و مفرح باشد. آگهی خوب نباید به شعور مخاطب توهین کند چون شعور مخاطب به شکل فزایندهای رشد کرده است. ممکن است بینندگان پس از دیدن یک آگهی فراموش کنند که آن آگهی درباره چه محصولی بوده و ممکن است هیچ شناختی درمورد تبلیغات نداشته باشند، اما میدانند که چه چیزی را دوست دارند. کتاب «چگونه آگهی تلویزیونی بسازیم» نوشته هانتلی بالدوین و ترجمه حمید گرشاسبی به علاقهمندان این حوزه چگونگی ساخت یک آگهی تبلیغاتی خوب را میآموزد.
این کتاب در چهار بخش توسط نویسنده به رشته تحریر درآمده است. بخش اول این کتاب به تاریخچه کوتاهی از آگهیهای تبلیغاتی از گذشته تا زمان چاپ کتاب پرداخته است همچنین در این بخش این موضوع که چه چیزهایی یک آگهی خوب را میسازد، مورد بررسی قرار گرفته است. بخش دوم کتاب به بررسی استراتژیهای شکلگیری ایده میپردازد.
در این بخش چگونگی به وجود آمدن ایده آگهیهای تلویزیونی مورد تحلیل قرار گرفته است. بخش سوم به این موضوع پرداخته که ایدههای به وجود آمده چگونه شکل میگیرند. همچنین بیان شده که ایده، چیزی فراتر از کلمات، تصاویر، قالبها، شیوههای تولیدی و سبکهاست. نویسنده در این بخش میگوید: مشکل میتوان ایده و اجرا را از یکدیگر تفکیک کرد.
در آگهیهای خوب، چگونه گفتن و چه گفتن به هم تنیده میشود تا ترکیبی بزرگتر از هر یک از آنها پدید آید. بخش آخر این کتاب نیز درباره مراحل اجرای ساخت آگهی تلویزیونی است. برای مثال درمورد معیارهای انتخاب بازیگران و روند این انتخاب، درباره گروه تولید و فهرست افراد و وظیفه آنها، مراحل فیلمبرداری، صدابرداری و تکنیکهای آن و نحوه ارزیابی آگهیهای تلویزیونی صحبت شده است. این کتاب در340 صفحه توسط انتشارات سروش منتشر شده است.