یکشنبه, ۷ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

تسنیم - چشم‌انداز مثبتی در ماه‌های آینده پیش‌روی اقتصاد و بازار سهام کشور قرار دارد. اثرات اجرایی شدن مفاد برجام و رفع تحریم‌ها را باید در بازارهای مختلف و ابعاد کلان اقتصادی و تأثیر آن بر بازار سهام از یکسو و نیز تأثیر مستقیم این اتفاق بر بورس بررسی کرد. یکی از مباحث مهم درخصوص تأثیر برجام بر کلان اقتصادی، جذب سرمایه‌ داخلی و خارجی در مسیر تولید است که می‌تواند محرک مناسبی برای خروج اقتصاد از رکود و ایجاد اشتغال در کشور باشد.

البته مهم‌ترین موضوع در این زمینه ورود تکنولوژی روز دنیا به صنایع و بنگاه‌های تولیدی کشور است و در این صورت است که اجرایی شدن برجام می‌تواند موجب تأثیر مثبت بر اقتصاد کشور شود و نباید رفع تحریم‌ها را نقطه آغاز ورود کالاهای خارجی در کشور تلقی کرد.با این وجود ملزومات دیگری نیز برای رفع مشکلات کلان اقتصاد کشور و تأثیرپذیری آن از اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‌ها احساس می‌شود که از جمله این موارد باید شفافیت بیشتر در اقتصاد، توجه به بخش‌خصوصی، اجرای صحیح خصوصی‌سازی در کشور و رفع موانع جذب سرمایه خارجی را مدنظر قرار داد.

به‌طورکلی بورس دماسنج و نشان‌دهنده وضعیت اقتصادی کشور است و درصورتی‌که اقتصاد کشور از اجرای برجام و رفع تحریم‌ها تأثیرات مثبتی را بپذیرید، بازار سهام نیز از این تأثیر مثبت بی‌بهره نخواهد بود.از طرف دیگر یکی از اتفاقاتی که با اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‌ها برای بورس کشور پیش‌بینی می‌شود، ورود سرمایه خارجی است که می‌تواند موجب ایجاد جو روانی در این بازار شده و از سوی دیگر مشکل اصلی این روزهای بورس را که کمبود نقدینگی است را تا حدود زیادی برطرف کند.

البته ورود سرمایه خارجی به بورس نیز نیازمند رفع ابهاماتی از جمله شفافیت بیشتر اطلاعات، تسهیل قوانین، رفع ابهامات صنایع و تجدیدنظر در برخی قوانین بازار سهام است. در مجموع چشم‌انداز مثبتی در ماه‌های آینده پیش‌روی اقتصاد و بازار سهام کشور قرار داد. برای حضور اقتصاد، صنایع و بنگاه‌های تولیدی در عرصه رقابت بین‌المللی باید ملزوماتی فراهم شود تا با کاهش بهای تمام شده محصولات تولیدی از یک‌سو و نیز افزایش کیفیت محصولات بتوانیم در جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم و همه این موارد می‌تواند برای کلان اقتصادی کشور و بازار سهام اثرات مثبتی را در پی داشته باشد.

سودآوری شرکت‌های بورسی زمانی تضمین و محقق می‌شود که اقتصادی پویا و رو به رشد داشته باشیم.یکی از موارد اثرگذار بر اقتصاد، اجرای سیاست خـصـوصـی‌سازی به‌صورت درست و نیز توجه ویژه به بخش‌خصوصی در اقتصاد کشور است و در پی این اتفاق و در افقی بلندمدت، می‌توان انتظار تصمیم سودآوری شرکت‌ها و تأثیر آن بر بازار سهام را داشت.بیش از 30 درصد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس کشور به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت تاثیر نوسانات جهانی قیمت نفت و مشتقات آن هستند و بر این اساس نوسانات طلای سیاه به‌صورت ناخواسته بر معاملات بورس اثرگذار خواهد بود.

کارشناس بازار سهام

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Kcs7TF4r
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه