بسیاری پیتر دراکر را پدر علم بازاریابی نوین می دانند. بیل کوهن با جمع آوری دست نوشته های پیتر دراکر و تلفیق آنها با افکار پیتر، خدمت بسیار ارزشمندی کرده است.
کاری که قبلا هرگز انجام نشده بود. پیتر دراکر رساله منظمی درباره بازاریابی ننوشته است، اما وقتی او راجع به اهداف مشتری محور یک شرکت، نقش سودها و رهبری، اهمیت اساسی نوآوری و کارآفرینی و شناسایی و بررسی فرصت ها و مسائلی از این دست صحبت می کرد، به بازاریابی می اندیشید.
کتاب پیتر دراکر و بازاریابی با مقدمه فیلیپ کاتلر و نوشته دکتر کوهن، دیدگاه های دراکر درباره همه جنبه های بازاریابی را جمع آوری و در قالب 25 فصل عرضه کرده است. در بخشی از این کتاب می خوانیم «سود و سودآوری، الزامات انکار نشدنی هستند.»
از این رو بسیاری از سازمان های غیر انتفاعی باید به شدت برای سودآور بودن تلاش کنند. آنها نمی توانند بدون سود به بقای خود ادامه دهند. به دست و پا زدن ها و تقلاهای دانشگاه های دولتی و دیگر خدمات عمومی توجه کنید. این مشکلات به معنای آن نیست که سود، هدف اصلی یک کسب و کار یا یک موسسه عمومی غیر انتفاعی است.
سودآوری در واقع در نوع خود یک جزء ضروری است درباره اندازه مناسب و نه اندازه حداکثر آن. در تایید این نظریه، دراکر متوجه شد که آزمون اصلی هر کسب و کاری حداکثرسازی سود نیست، بلکه کسب سود کافی برای جبران خطرات فعالیت مالی یک کسب و کار است و بنابراین باید از ضررهای فاجعه بار منجر به ورشکستگی پرهیز و اجتناب کرد. می توانیم اضافه کنیم هدف باید کسب موفقیت باشد که از آن هم کسب و کار بهره می برد و هم جامعه.
بنابراین سود ضروری است، اما هدف یک کسب و کار سود نیست. این کتاب در 272 صفحه توسط انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی به قیمت 17هزار تومان به چاپ رسیده است.