پس از جنجال ایجاد شده در رابطه با ارائه اطلاعات نادرست از سوی شرکت خودروسازی میتسوبیشی ژاپن در رابطه با میزان واقعی مصرف سوخت خودروهای این شرکت، دولت ژاپن تیمی از متخصصان را مامور بازنگری شیوههای آزمایش خودروها در فرآیند تولید کرده است. اقدام اخیر توکیو در بازنگری استانداردهای موجود پس از آن اتفاق افتاد که شرکت میتسوبیشی به ارائه اطلاعات اشتباه در رابطه با میزان مصرف خودروهای اقتصادی خود اذعان کرد.
به گزارش خبرگزاری بلومبرگ از توکیو، «کیچیایشی» وزیر حملونقل دولت ژاپن پس از جلسه کابینه، در گفتوگو با رسانهها اعلام کرد که دستکاری آزمایشات مربوط به میزان مصرف سوخت از سوی شرکت میتسوبیشی موضوعی بسیار جدی است. به گفته «ایشی» وزارت حملونقل ژاپن به شرکت میتسوبیشی مهلت داده است تا نتایج تحقیقات داخلی خود را در رابطه با تخلفات صورت گرفته در این شرکت به دولت ژاپن ارائه کند.
اخبار مربوط به بروز تقلب در شرکت خودروسازی میتسوبیشی در حالی منتشر میشود که پیش از این خودروسازان جهانی به دلیل جنجالهای ناشی از تقلب شرکت فولکس واگن آلمان در رابطه با ارائه اطلاعات نادرست در زمینه میزان واقعی آلایندگی خودروهای دیزلی این شرکت، خود را برای وضع قوانین و مقررات سختگیرانهتری در ارتباط با نحوه تبلیغات و ارائه اطلاعات درباره محصولاتشان آماده کنند.
از زمان آغاز جنجالهای مربوط به شرکت فولکس واگن، بازرسان دولتی در فرانسه به دفاتر شرکت خودروسازی «پژو – سیتروئن» هجوم برده و از دیگر سو وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا از شرکت دایملر خواسته است تا تحقیقات داخلی خود را در رابطه با تخلفات احتمالی درباره میزان آلایندگی خودروهای تولیدی این شرکت آغاز کند.
با وجود رسوایی اخیر شرکت میتسوبیشی، این خودروساز ژاپنی براساس برنامهریزیهای صورت گرفته گزارش سه ماهه چهارم سال مالی خود را روز چهارشنبه گذشته منتشر کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده از سوی افراد نزدیک به میتسوبیشی، این شرکت قصد دارد تا زمان انتشار، پیشبینی سود سال مالی خود را به دلیل بررسی ابعاد تخلفات رخ داده در این شرکت و هزینههای احتمالی آن به تأخیر بیندازد. در راستای تخلفاتی که اخیراً در شرکت میتسوبیشی رخ داده است،
«تتسو آیکاوا» مدیرعامل این شرکت در گفتوگو با خبرنگاران اعلام کرد که این خودروساز ژاپنی از سال 2002 میلادی به این سو از شیوههایی برای آزمایش خودروهای خود استفاده میکرده که با استانداردهای وضع شده از سوی دولت ژاپن مطابقت نداشته است. درحالیکه میتسوبیشی اعلام کرده هنوز مشخص نیست متدهای به کار رفته در فرآیند آزمایش خودروهای این شرکت در کاهش یا افزایش میزان مصرف سوخت خودروهای آن تأثیر داشته است، افشاگریهای صورت گرفته درباره رتبهبندیهای اغراق شده محصولات میتسوبیشی ممکن است این شرکت را بهشدت تحت تأثیر خود قرار دهد.
گفتنی است رسوایی اخیر شرکت میتسوبیشی در حالی اتفاق میافتد که این شرکت بیش از یک دهه قبل به دلیل پنهان کاری در رابطه با وجود نقص فنی بسیار خطرناک در محصولات خود، از کمک مالی شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی استفاده کرد.
در این چارچوب، «شونیچی میاناگا» مدیرعامل شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی که مالک شرکت خودروسازی میتسوبیشی نیز محسوب میشود، روز دوشنبه گذشته در گفتوگو با خبرنگاران در توکیو اظهار داشت: «شرکت خودروسازی میتسوبیشی مدت زمان بسیار زیادی تلاش کرده است تا از زیر سایه سنگین مشکلات گذشته خود خارج شود، با این وجود تخلف اخیر این شرکت بسیار ناامیدکننده است.»
مدیرعامل شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی ادامه داد: «آنچه هماکنون نگران آن هستیم وجهه برند میتسوبیشی، مسئولیتهای اجتماعی و اعتبار این شرکت است.» ابعاد رسوایی اخیر شرکت میتسوبیشی پس از موضعگیری شرکت خودروسازی نیسان ابعاد وسیعتری به خود گرفت. شرکت نیسان ژاپن که تخلف رخ داده در شرکت میتسوبیشی را کشف کرده در پی بازنگری روابط خود با میتسوبیشی است. کارلوس گوسان، مدیرعامل نیسان اعلام کرد که این شرکت پس از تکمیل تحقیقات و انتشار نتایج آن در رابطه با ادامه شراکت و همکاری نیسان با میتسوبیشی تصمیمگیری خواهد کرد.
ماسایاسو نوگوچی، مدیر یک نمایندگی فروش خودروهای میتسوبیشی در نزدیکی مرکز شهر توکیو که محصولات این شرکت را به فروش میرساند در رابطه با رسوایی اخیر میتسوبیشی میگوید: «ما دقیقا نمیدانیم که چه باید بکنیم و گام بعدی چیست؟» وی ادامه داد: «مشتریان به دلیل تقلب در ارائه آمارهای صحیح بسیار عصبانی هستند و مشتریان جدید هم بسیار نگران به نظر میرسند.» نوگوچی افزود: «ما باید این مشکل را به سرعت و با حسن نیت برطرف کنیم تا مشتریان ما را ترک نکنند.»
با این حال تنها این مشتریان جدید نیستند که میتسوبیشی باید نگران آنها باشد. «شوهی سایتو» یک تاجر 65 ساله اهل فوکوئوکا میگوید: «مشکلات ایمنی کامیونهای این شرکت که 16 سال پیش اتفاق افتاد هنوز در اذهان باقی مانده است. با این حال وقتی در سال 2014 برای خرید یک خودروی کم مصرف به بازار مراجعه کردم در نهایت تصمیم گرفتم با خرید مدل هیبریدی «اوتلندر» یک شانس دیگر به میتسوبیشی بدهم.»
انتشار گزارشهای مربوط به تقلب صورت گرفته در شرکت نیسان سایتو را ناامید کرده است. در شرایطی که اعتماد مشتریان به میتسوبیشی روز به روز کاسته میشود، «یوکی موراتا» از سخنگویان میتسوبیشی به رسانهها گفت: «تغییر شیوههای آزمایش خودروها در این شرکت به این دلیل اتفاق افتاد که مشتریان سردرگم نشوند.» با وجود این سایتو 65 ساله میگوید: «امیدوار بودم که میتسوبیشی فرهنگ تجاری و سازمانی خود را تغییر داده باشد، اما آنها تغییر نکردند و من دیگر حاضر نیستم از میتسوبیشی خرید کنم.
شما می توانید جهت اطلاع از آخرین قیمت خودروهای میتسوبیشی به سرویس قیمت روز فرصت امروز مراجعه کنید.