پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وزیر برنامه ریزی و توسعه پاکستان تاکید کرد که کشورش علاقه مند به توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری با همسایگان از جمله ایران است.

به گزارش روز چهارشنبه رادیو دولتی پاکستان، «احسن اقبال» گفته است پاکستان و ایران در بسیاری از زمینه ها از جمله انرژی، صنایع، کشاورزی و... همکاری دارند و طرح راهروی اقتصادی مشترک چین- پاکستان هم می تواند زمینه دیگری برای همکاری های دو کشور باشد و از پیوستن و مشارکت ایران در این طرح استقبال می کنیم.

این وزیر پاکستانی گفته است که راهروی اقتصادی مشترک چین-پاکستان به کشورهای همسایه پاکستان و منطقه متصل خواهد شد و ضمن افزایش زمینه های همکاری تجاری و اقتصادی پاکستان با همسایگان، به کشورهای آسیای میانه نیز متصل خواهد شد.

وزیر توسعه و برنامه ریزی پاکستان تاکید کرده است که همه ایالت های این کشور در منافع این راهروی اقتصادی سهم خواهند داشت و این طرح بزرگ نه تنها برای تمام پاکستان، بلکه برای منطقه فایده های زیادی خواهد داشت.

مسئولان برخی ایالت های پاکستان از جمله خیبرپختونخوا در شمال غربی این کشور نسبت به مسیر طراحی شده برای احداث این راهروی اقتصادی معترض هستند و ادعا می کنند دولت کنونی پاکستان، در تعیین مسیر این طرح، توجه کافی به ایالت خیبرپختونخوا نکرده و بیشترین توجه را به ایالت پنجاب داشته است. حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان، سرشناس ترین چهره مخالف دولت نواز شریف، حزب حاکم در ایالت خیبرپختونخوا است.

درصورت احداث و تکمیل نهایی این راهروی اقتصادی که متشکل از خطوط حمل و نقل جاده ای، ریلی و خطوط لوله انتقال انرژی خواهد بود و حداقل تا سال 2025 طول خواهد کشید، کشتی های غول پیکر نفتکش و باری چین برای دسترسی به کشورهای نفت خیز حوزه خیلج فارس و حتی برای دسترسی به بازارهای مصرف کالاهای متنوع چینی در حاشیه خلیج فارس و خاورمیانه، اروپا و آفریقا، دیگر مجبور نخواهند بود مسیر 13 هزار کیلومتری آب های اقیانوس هند را تا بندر شانگهای طی کنند و با اجرای طرح یاد شده، این مسیر با کاهش 10هزار کیلومتری، تنها به حدود 3 هزار کیلومتر کاهش خواهد یافت.

این طرح، بزرگ ترین طرح همکاری پاکستان و چین محسوب می شود و چینی ها قراردادهای مختلف به ارزش حدود 50 میلیارد دلار برای اجرای مراحل مختلف این طرح، با پاکستان امضا کرده اند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Qg3yxUVM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه