جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون سازمان هواپیمایی کشوری از ورود ۱۰ فروند هواپیمای ایرباس و بویینگ دست دوم تا پایان سال خبر داد وگفت: تاکنون شرکت‌های ایرانی با فاینانسورهای اروپایی برای خرید هواپیما به توافق رسیده‌اند. محمدجواد تقوی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به روند ورود هواپیما به کشور، گفت: خرید هواپیما در تمام دنیا با استفاده از اعتبارات مالی و سرمایه‌گذاری نهادهای مالی به‌صورت فاینانس انجام می‌شود که این فاینانس‌ها بلند‌مدت بوده و حتی ۲۰ ساله است، زیرا وقتی موضوع خرید ۱۰۰ یا ۲۰۰ فروند هواپیما مطرح می‌شود، به این معنا نیست که چندین میلیارد دلار باید به‌صورت نقد پرداخت شود.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه هیات ایرانی در ایتالیا مشغول مذاکره است، اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی هم در حال مذاکره برای خرید هواپیما هستند و شرکت‌های خارجی هم تمایل زیادی برای ورود به بازار ایران دارند. معاون سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اینکه شرکت‌های سازنده به‌خصوص ایرباس رقابت زیادی برای ورود به بازار ایران دارند، گفت: اینکه تا پایان سال، هواپیمای نو وارد کشور شود، بعید به نظر می‌رسد، چرا که ساخت و تولید هواپیما پروسه خاصی دارد و به این سرعت هواپیمایی وارد کشور نمی‌شود.

48454584583573457358345724624673478458946

تقوی با بیان اینکه ۱۱۴ فروند هواپیمای ایرباس در یک فرآیند چهار تا پنج ساله وارد کشور می‌شود، افزود: اینطور نیست که این تعداد هواپیما با سرعت وارد کشور شود، بلکه ورود آنها تدریجی است و شاید در چند ماه آینده تعدادی از این هواپیماها وارد کشور شوند. وی با تاکید بر اینکه تعاملات باید از سوی دو طرف باشد، ادامه داد: ایرباس در حال حاضر نسبت به سفارشات موجود خود هم عقب‌تر است، زیرا تقاضا در جهان بالا است اما به دلیل موضوع رقابت ممکن است شرکت ایرباس زودتر از موعد چند فروند هواپیما را به ایران تحویل دهد.

تقوی در خصوص ورود هواپیماهای دست دوم به کشور، اظهار داشت: ورود هواپیماهای دست دوم به نوعی مطلوب شرکت‌های هواپیمایی است، چرا که ورود هواپیمای نو باید با حمایت دولت انجام شود و برخی شرکت‌ها ترجیح می‌دهند که هواپیمای دست دوم وارد کنند. وی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۱۰ فروند هواپیمای دست دوم وارد کشور می‌شود، ادامه داد: این هواپیماها با عمر ۱۰ ساله، هشت ساله، شش یا پنج ساله هستند و مطابق با دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری باید حداکثر سن این هواپیماها ۱۵ سال باشد اما ملاک ما فقط سن تقویمی هواپیماها نیست بلکه ممکن است یک هواپیما تعداد نشست و برخاست کمتری داشته باشد.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به مدل هواپیماهای وارد شده به کشور، افزود: عمده این هواپیماها ایرباس ۳۲۰ یا بویینگ ۷۳۷ هستند و جزو پرکاربردترین نوع هواپیما در دنیا شناخته می‌شوند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9e2jRMi5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه