جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

ورود آمازون به قلمرو گوگل

7 سال پیش ( 1395/10/19 )
 

اطلاعات منتشر شده از سوی موسسات آماری و تحقیقاتی بیانگر آن است که شرکت آمریکایی آمازون به عنوان بزرگ ترین خرده فروشی آنلاین در جهان به صورت روزافزونی در حال ورود به قلمرو غول جست وجوگر اینترنت یعنی شرکت گوگل است. این خرده فروشی آنلاین اخیرا یک خرده فروشی اماراتی را به منظور گسترش بازار خود در منطقه خاورمیانه خریداری کرده و اختراعی برای استفاده از انبارهای شناور در آسمان به ثبت رسانده است.

شرکت اینترنتی گوگل بخش قابل توجهی از درآمد خود را از طریق تبلیغات به دست آورده است به این صورت که هرچه میزان جست وجوی کاربران گوگل بیشتر باشد بر میزان درآمد این شرکت نیز افزوده خواهد شد. اما به نظر می رسد که آمازون وارد قلمرو گوگل شده و در بخش جست وجوی مربوط به حوزه تجارت الکترونیک بخشی از درآمد شرکت گوگل را با تهدیدی جدی مواجه ساخته است.

در همین راستا و براساس تحقیقات صورت گرفته توسط شرکت خدمات آماری و اطلاعاتی Raymond James، بخش قابل توجهی از مردم امروزه جست وجوی خود برای خرید اینترنتی را توسط موتورجست وجوی آمازون انجام می دهند که این موضوع به معنای کاهش قابل توجه میزان جست وجو در موتورجست وجوی گوگل است.

بررسی آمارهای ارائه شده از سوی موسسه تحقیقاتی Raymond James  نشان می دهد که تنها 26درصد از کاربران اینترنت برای یافتن محصول مورد نیاز خود جهت خرید در اینترنت از دیگر موتورهای جست وجو نظیر گوگل استفاده می کنند و بخش قابل توجهی از آنها از آمازون برای یافتن کالای مورد نیازشان بهره می برند.

با این همه آنچه در این میان برای موتورهای جست وجوی اینترنتی نظیر گوگل و بینگ از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و نگرانی اصلی آنان به شمار می رود کاهش 50 درصدی جست وجوهای صورت گرفته با استفاده از موتورهای جست وجو از سال 2014 تاکنون بوده و کاهش تعداد جست وجوهای صورت گرفته در حوزه تجارت الکترونیک نیز ضربه دیگری است که بر موتورهای جست وجوی اینترنتی وارد می شود.

نکته قابل تامل این است که به نظر نمی رسد وضعیت فعلی به این زودی تغییر کند و موتورهای جست وجو همچنان باید با پدیده کاهش اقبال کاربران دست و پنجه نرم کنند.

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/sgEAqWNv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه