شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

برندها برای تصحیح تصویر شركت خود نیازی به استخدام یك استراتژیست برند با حقوق بالا ندارند، اما باید فراتر از لوگوی خود به فحوای برند فكر كنند. در ادامه به پنج درس مهم برای نیل به یك برندسازی قدرتمند اشاره می‌شود كه می‌توان آنها را از برند‌های بزرگ فرا‌گرفت.

1- استانداردهای همه‌جانبه برند را توسعه دهید

برای یك لحظه درباره همه دانسته‌های خود راجع به برند كوكا‌كولا فكر كنید. حال اگر این شركت یك قوطی نوشابه به رنگ بنفش را با كلمات «كوكا‌كولا» با فونت برجسته به بازار ارائه دهد، چه خواهد شد؟ مسلما نمی‌توان‌ چنین چیزی را تصور كرد. به همین دلیل است كه كوكا‌كولا یكی از روشن‌ترین استانداردهای همه‌جانبه برند را در سرتاسر جهان دارد. همه‌چیز از بسته‌بندی شركت گرفته تا پروفایل‌های آن در رسانه‌های اجتماعی و آگهی‌های بازرگانی تلویزیونی، رنگ‌‌، فونت‌ و الگو‌های یكسان دارند و تجارب مشابهی را پشت‌سر گذاشته‌اند. هیچ‌كدام از آنها اتفاقی نیست.

بخش عمده‌ای از موفقیت كوكا‌كولا از توانایی آن برای انتقال احساسات و انتظارات از طریق عناصر برند ناشی می‌شود. با مشاهده قوطی قرمز و سفید كوكا‌كولا در هر جای جهان شما امید به نوشیدن یك نوشابه مطبوع و نیروبخش پیدا می‌كنید. شما هم می‌توانید همین كار را با شركت خود انجام بدهید. با یادگیری نحوه توسعه یك استاندارد جامع برند و كسب اطلاعات درباره اشتباهات بسیاری از شركت‌ها طی انجام این فرآیند، كار را شروع كنید.

2- یك نفر را موظف به هدایت و اجرای استانداردهای برند كنید

حالا كه به یكسری استانداردهای برند دست یافته‌اید، اطمینان یابید كه آنها توسط یك «تزار برند» در سازمان شما دنبال می‌شوند.اگر روی یك بسته‌بندی جدید كار می‌كنید، چنین شخصی باید وارد آن فرآیند شود. مشابه همین فرد به ایجاد هر نوع ابزار بازاریابی جدید می‌پردازد. چنانچه شما خدمت استثنایی را به بخشی از استاندارد خود تبدیل كنید، سفیر برندتان شاید حتی درگیر تعلیم نمایندگی‌های فروش و خدمت‌رسانی به مشتری شركت شما شود.

صرف‌نظر از نقش عناصر برند در فرآیند‌های كسب‌و‌كار شركت شما، به این فرد اختیار تام برای ایجاد تغییرات را حتی در صورت نامناسب بودن بدهید. درست مثل كوكا‌كولا نگذارید تا هیچ محصولی با استانداردهای‌تان تداخل پیدا كند. این اتفاق فقط آشفتگی و كاهش آثار اقدامات شما را در پی خواهد داشت.

3- داستان‌سرایی را بپذیرید

نمونه‌ای موفق از داستان سرایی را می‌توانید در ویدئو‌های كمپین «Find Your Greatness» نایك ببینید. ویدئو مثل یك فیلم شروع می‌شود و ضمن نمایش چهره یك پیشكسوت غیر‌منتظره درسی اخلاقی را از زبان یك راوی با لهجه‌ای خاص بیان خواهد كرد. در اصل، این ویدئو همه نشانه‌های یك فیلم هالیوودی را در‌بر‌داشته و در قالب كمپینی یك دقیقه‌ای ارائه شده است.

كنترل قدرت داستان‌سرایی فقط محدود به برند‌های بزرگ نمی‌شود. شما هم داستان شكل‌گیری شركت خود را در قالب یك داستان با دیگران به اشتراك بگذارید. آن دسته از مطالعات موردی را ارسال كنید كه چگونگی تاثیرگذاری شما را روی روایت‌های زندگی مشتریان‌تان نشان می‌دهد. صحبت كردن مانند یك بازاریاب را از یاد ببرید و در عوض وقت خود را به اشتراك‌گذاری چیز‌هایی اختصاص دهید كه شركت شما را منحصربه‌فرد می‌كند. حتما شگفت‌زده خواهید شد وقتی می‌بینید كه با چه سرعت زیادی مشتریان این داستان‌ها را می‌پذیرند و به نفع شما آنها را منتشر خواهند كرد.

4- از داده‌های اطلاعاتی كلان سود ببرید

«داده‌های كلان» یكی از آخرین وردهای بازاریابی است، اما كلان بودن داده‌ها به معنای دست‌نیافتنی بودن آنها برای برند‌های كوچك‌تر نیست. شانس‌هایی كه قبل از این داشته‌اید شامل یكسری برنامه‌های ارائه‌دهنده داده‌های اطلاعاتی برای شما، از Google Analytics گرفته تا سیستم مدیریت ارتباط با مشتری و غیره می‌شوند اما آیا شما واقعا با این داده‌ها كاری می‌كنید؟ با كشف معیار‌های مهم برای موفقیت شركت خود كار را شروع كنید.

سپس این موضوع را بفهمید كه چگونه می‌توانید آن دسته از گزارش‌ها را از منابع اطلاعاتی خود استخراج كنید كه میزان پیشرفت‌تان در مسیر نیل به این شاخص‌های كاری كلیدی را می‌سنجند. یكبار در ماه (یا بیشتر یا كمتر، بسته به طول چرخه فروش شما)، گزارش‌های‌تان را منتشر كنید، از طریق آنها به عملكرد خود پی ببرید و براساس یافته‌های خود حداقل سه تغییر را به وجود آورید. مسائل را بیش از حد لزوم پیچیده نكنید و غرق میزان داده‌هایی كه به آنها دسترسی دارید، نشوید. با این فرآیند ساده كار را شروع كنید، اما ضمن مهار راحت‌تر قدرت داده‌ها، به تصحیح رویكردتان بپردازید.

5- وارد جامعه شوید

برندینگ مثل هسته خود باید مردم را به سوی خود جذب كند. افرادی كه عناصر برند شما را می‌بینند باید احساس كنند كه انگار آنها بخشی از یك جامعه هستند و پیمان مشتركی با دیگران در وضعیتی مشابه دارند. برخی برندهای بزرگ تصمیم می‌گیرند تا مثل مورد كمپین «Find Yours» وب‌سایت مسافرتی Expedia، این رابطه را روشن‌تر كنند. این كمپین شركت‌كنندگان را به تشریك تجارب خود با برندتان تشویق می‌كند. این روشی قدرتمند برای تشكیل یك جامعه به‌شمار می‌رود كه در عین حال دو هدف عرضه برند و آگاهی از آن را پوشش خواهد داد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/AYJftHV5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه