جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مدیر عامل رنو در جریان نشست با سرمایه‌گذاران این شرکت خودروسازی، رقیب فرانسوی خود پژو را که در ژانویه برای بازگشت به ایران و تولید 200 هزار خودرو در سال با شرکت ایران خودرو قرارداد امضا کرد، به چالش کشید و اظهار کرد ما مجبور نیستیم برای بازگشت توافق‌نامه امضا کنیم، زیرا هرگز از ایران خارج نشده بودیم. 

به گزارش ایسنا، کارلوس گون گفت: شما شاهد افزایش تولید رنو خواهید بود که بسیار سریع‌تر از هر خودروساز دیگری خواهد بود. وی پیش از این در حاشیه نمایشگاه خودروی دیترویت به خبرنگاران اظهار کرده بود این شرکت به‌محض برداشته شدن تحریم‌ها، آماده گسترش تولید در ایران است. ایران بازار بسیار نویدبخشی است که پتانسیل افزایش تولید بیش از یک میلیون خودرو در حال حاضر به 1.5 یا 2میلیون خودرو دارد.

456343473457845845834357357834584546

مدیر عامل رنو همچنین در برابر سرمایه‌گذارانی که نگران بودند پای این شرکت به رسوایی آلایندگی دیزلی اروپایی کشیده شده است دفاع جانانه‌ای از این‌ خودروساز فرانسوی کرد. رنو از ماه گذشته که اعلام شد دفاتر این شرکت در راستای تحقیقات مربوط به آلایندگی خودروها تحت بازرسی دولت قرار گرفته و ارزش سهامش تحت تاثیر این خبر در مدت یک روز 10 درصد ریزش کرد، تحت فشار قرار گرفته است. 

دولت فرانسه پس از بازرسی‌ها اعلام کرد اگرچه هیچ شواهدی از تقلب مشابه فولکس واگن در رنو وجود ندارد اما بعضی از خودروهای رنو آلایندگی بیش از حد مجاز دارند. مدیر عامل رنو اظهار کرد: خودروهای رنو معیارها را دنبال کردند و اگرچه ممکن است در شرایط واقعی نسبت به شرایط لابراتواری آلایندگی بالاتری داشته باشند، اما این امر برای سایر خودروسازان هم صدق می‌کند.

اظهارات مدیر عامل رنو در حالی مطرح شد که این شرکت نتایج مالی مثبتی کل سال 2015 گزارش کرد. احیای بازار خودروی اروپا کمک کرد درآمد خالص رنو 50 درصد رشد کرده و به 2.8 میلیارد در سال 2015 برسد. درآمدهای رنو با 10.4 درصد افزایش به 45 میلیارد یورو رسیددر حالی که حاشیه سود عملیاتی این شرکت از 3.9 درصد به 5.1 درصد فروش افزایش یافت و بالاتر از هدف میان‌مدت 5درصدی قرار گرفت.

احیای بازار خودروی اروپا که در سال 2015 به میزان 9.4 درصد رشد کرد، به رنو کمک کرد ضعف شدید در بازارهای نوظهور به‌ویژه در کشورهای روسیه و برزیل را جبران کند. رنو از سهم عمده خود در شرکت روسیه آوتوواز 620 میلیون یورو ضرر کرده و احتمالا برای تقویت این خودروساز روسی که به دلیل فروپاشی تقاضا در روسیه در آستانه ورشکستگی قرار گرفته، سرمایه بیشتری تزریق خواهد کرد. این شرکت همچنین15 درصد کاهش ثبت خودروهای جدید در آمریکای لاتین را که عمدتا به دلیل رکود اقتصادی برزیل بوده و همچنین12 درصد کاهش در منطقه آسیا و اقیانوسیه گزارش کرد. 

رنو همچنین به کمک عرضه مدل‌های جدید از جمله شاسی‌بلند قاجار سهم بازارش در اروپا را افزایش داد. براساس گزارش فایننشیال تایمز، مدیر عامل رنو هشدار داد سال 2017 سال خوبی برای روسیه و برزیل نخواهد بود، اما وی رشد قوی در اروپا، هند و چین و همچنین بازگشت رنو به بازار ایران پس از برداشته شدن تحریم‌ها را پیش‌بینی می‌کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/US9D0rpi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه