دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مسعود کرباسیان رییس کل گمرک ایران با اشاره به واردات غیر‌قانونی 20 میلیارد دلار کالا گفت: وقتی می‌گوییم حدود 20 میلیارد دلار از مبادی غیررسمی کالا وارد کشور شده باید بپذیریم که حقوق دولت در این بخش تضییع شده و باید چاره‌ای برای حل این معضل اندیشید.

کرباسیان توضیح داد: با توجه به مقررات و بخشنامه‌های صادره برای واردات کالا مدت زمان ورود کالا به‌صورت رسمی به کشور هفت روز بود درحالی که همین کالا را قاچاقچیان به‌صورت غیر‌رسمی بدون فوت وقت وارد کشور کرده و به فروش می‌رسانند.

به گزارش مهر رییس کل گمرک ایران با اشاره به مشکلات واردکنندگان کالای قانونی تاکید کرد: در مرزهای کشور 45 قانون و 15 کنوانسیون رعایت می‌کنیم که بعضا این قوانین در تعارض با یکدیگر بودند. کرباسیان به هزینه‌های مترتب بر واردات قانونی اشاره و خاطرنشان کرد: بسیاری از وارد‌کنندگان کالا با مشاهده این مشکلات به ناچار به سمت واردات غیر‌قانونی ترغیب می‌شدند.

همچنین مسعود کرباسیان با تاکید بر اینکه اجرای سامانه گمرکی کاهش 20 روزه روند تجارت را در پی داشته است، گفت: با اجرایی شدن سامانه گمرکی روند اجرایی گمرک در مورد واردات 26 روز به سه روز تقلیل یافته که این امر تسهیل تجارت را در پی داشته است.

رییس کل گمرک ایران اظهار از راه دور را یکی دیگر از امکان‌هایی که در پی اجرایی شدن سامانه گمرکی ایجاد شده اعلام کرد و افزود: با اجرایی شدن این سامانه دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و وارد‌کنندگان هر زمان از هر مکانی می‌توانند وارد سامانه شده و به اظهار گمرکی بپردازند.

کرباسیان کاهش زمان روند گمرکی را موجب صرفه‌جویی 280 میلیارد ریالی (28 هزار میلیارد تومان) در واردات برای بخش تجاری ایرانی اعلام کرد. وی همچنین از افزایش 130 درصدی درآمد گمرک به‌واسطه اجرایی شدن این سامانه خبر داد و افزود: زمان لازم برای صدور پروانه در مورد صادرات نیز از هفت روز به یک روز کاهش پیدا کرده است.

معاون وزیر اقتصاد از برنامه‌ریزی گمرک برای رایانه‌ای شدن صدور پروانه خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این امکان دیگر نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود. وی روان‌سازی تجارت را از جمله وظایف گمرک برشمرد و افزود: کاهش زمان ترخیص کالا و تسهیل تجارت موجب شده در واردات موبایل شاهد افزایش ورود این کالا از طریق مرزهای قانونی باشیم.

وی اجرای سامانه الکترونیکی را موجب فراهم آمدن امکانی برای ارتباط با سیستم جهانی گمرک اعلام و بیان کرد: در نتیجه اجرایی شدن این سامانه می‌توانیم اصالت کالا را تعیین و اعلام کنیم. کرباسیان با بیان اینکه به دنبال پنجره واحد تجارت فرامرزی هستیم، گفت: با اقدامات انجام شده در یک سال گذشته توانسته‌ایم رتبه گمرک ایران را از 126 به 63 ارتقا بخشیم که این امر حاصل بهره‌گیری از فناوری‌های نوین الکترونیکی است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bKkoIYeP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه