بیش از دو سوم بریتانیایی ها لوازم جانبی موبایل خود را به صورت آنلاین می خرند. طبق آمارها فقط ۱۲٪ از آن ها ترجیح می دهند لوازم جانبی موبایل را به صورت حضوری از فروشگاه بخرند و ۱۴٪ از آن ها هم از منابع آنلاین استفاده می کنند هم از منابع آفلاین.
این آمار نشان دهنده یک نکته ظریف و مهم در سطح جهان است: بازار آنلاین لوازم جانبی موبایل یک بازار پرسود است که رفته رفته جای خود را در میان مردم باز کرده است و شما اگر این نکته را زودتر از سایرین متوجه شوید بیشترین منفعت را خواهید برد.
آنلاین شاپ یا مغازه؛ مسئله این است !
چرا آمار مردمی که دوست دارند از آنلاین شاپ لوازم جانبی موبایل بخرند رو به افزایش است؟
به این دلایل مهم که مسلماً شما هم به عنوان یک کاربر تجربه کرده اید:
- تنوع: در یک فروشگاه به دلیل وجود فضای محدود تنوع کمتری از برند، مدل و ظاهر محصولات دیده می شود.
- امکان مقایسه قیمت: در خرید حضوری گشتن میان چند مغازه و قیمت گرفتن چقدر وقت و انرژی از شما می برد؟ حال این وضعیت را با وب گردی یا گشت و گذار در فضای مجازی مقایسه کنید. کاربران در عرض چند دقیقه می توانند متوجه شوند قیمتی که با آن خرید می کنند مناسب است یا نه.
- حذف رفت و آمد: از هزینه رفت و آمد که بگذریم از تنش های حضور در ترافیک و نبودن جای پارک نمی شود گذشت. این مشکل که مخصوصاً در شهرهای بزرگ به چشم می خورد کاربران را بیشتر به آنلاین کردن خرید ها سوق داده است.
- قیمت مناسب: بسیار دیده شده که آنلاین شاپ ها به دلیل همین فضای رقابتی ( چون می دانند کاربران آن ها را با دیگر فروشگاه ها مقایسه می کنند ) قیمت های مناسب تری بر روی محصولات خود گذاشته اند.
صفر تا صد مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم جانبی موبایل
داشتن یک آنلاین شاپ لوازم جانبی موبایل می تواند اولین شغل شما باشد. برخی هم به این گزینه به چشم شغل دوم نگاه می کنند. در هر ۲ صورت فضای مجازی برای هر دو انتخاب فرصت پیشرفت را فراهم کرده است. برای تأسیس یک آنلاین شاپ این مراحل را باید طی کنید:
- ابتدا پلتفرم مورد نظر خود را انتخاب کنید: روی چه بستری می خواهید فعالیت کنید؟ سایت یا شبکه های اجتماعی؟ شاید هم بخواهید از هر دو استفاده کنید.
- با توجه به انتخاب شما در مرحله قبل مسیر متفاوتی برای تأسیس آنلاین شاپ ترسیم می شود. اما یکی از مراحل مهم و مشترک انتخاب نام برند، لوگو و موارد مربوط به ظاهر گرافیکی حضور شما در فضای مجازی است که باید با مشورت، دقت و مطالعه کافی انجام شود.
- یک مرحله مهم دیگر که باید در کنار این مراحل یا حتی به عنوان اولین مرحله مورد توجه شما باشد تأمین اجناس است. برای خرید اجناس فروشگاه خود باید از عمده فروشی ها لوازم جانبی موبایل بخرید. شما می توانید برای سرعت بخشیدن به کار به سراغ عمده فروشی های آنلاین مثل brezaee.com بروید.
- بعد از تأمین اجناس نوبت تهیه عکس و جزئیات از آن هاست تا در فروشگاه خود ارائه دهید. وجود کاتالوگ های مجازی می تواند به شما در این زمینه کمک کند.
- در مورد بسته بندی محصولات، درج لوگو، استفاده از ضربه گیر و ساز و کار ارسال آن ها هم با بررسی جوانب مختلف تصمیم خود را بگیرید. برای بسته بندی بهتر است از یک کارتن با ضربه گیر استفاده کنید. درج لوگو بر روی بسته بندی موجب اعتبار شما می شود. برای ارسال هم خوب است گزینه های مختلفی پیش روی کاربران بگذارید. گزینه هایی مثل ارسال سریع، نرمال، پست، تیپاکس و…
- مشتریان شما به چه طریق می توانند هزینه محصولات را پرداخت کنند؟ در مورد نحوه پرداختی و درگاه پرداخت با توجه به اینکه سایت دارید یا کانال فروش، مسیری عاری از پیچیدگی برای مشتری ترسیم کنید تا بتوانند به راحتی انتخاب ، مقایسه و خرید کنند.
- در نهایت باید اطلاعات تماس خود را روی فروشگاه و بسته بندی محصولات خود قرار دهید و در دسترس مشتری باشید. چون فروش شما با پاسخگویی شما رابطه مستقیم دارد.
بهترین انتخاب ها برای خرید لوازم جانبی
قبل از تأمین لوازم جانبی موبایل باید در مورد اینکه چه اقلامی در آنلاین شاپ خود موجود کنید تصمیم بگیرید. از آنجایی که مدل برخی لوازم جانبی موبایل بستگی به مدل موبایل دارد پس به این موضوع هم باید توجه کنید. طبق آخرین بررسی ها پرطرفدارترین برندها در ایران به ترتیب شامل سامسونگ، شیائومی، ال جی، هواوی، آیفون و… می شود.
پس با توجه به پرطرفدارترین برندها، لوازم جانبی آنلاین شاپ خود را خریداری کنید. در زمینه انتخاب آیتم ها هم نمی توان سلیقه ای عمل کرد و برای هر قلم جنسی باید یک توجیه منطقی داشته باشید:
- طبیعتاً اولین چیزهایی که یک شخص پس از خرید گوشی به آن نیاز پیدا می کند این لوازم هستند: گلس (محافظ صفحه نمایش گوشی)، قاب گوشی (کاور)، خشاب سیم کارت، کارت حافظه و… البته بسیاری از افراد همان موقع که گوشی می خرند این موارد را هم تهیه می کنند ولی نکته مهم اینجاست که این لوازم جانبی حالت مصرفی دارند. پس کاربران موبایل هر چند وقت یک بار ممکن است نیاز به تعویض آن ها پیدا کنند یا بخواهند تنوع ایجاد کنند. پس با توجه به ضروری بودن این لوازم، نبودن آن ها در فروشگاه مجازی شما به چشم می آید. علاوه بر این موارد، این کالاها به دلیل قیمت مناسب گیفت های مناسبی برای مشتریان شما هستند.
- در مرحله بعد باید ببینید کدام یک از لوازم جانبی موبایل به خاطر استفاده مکرر زودتر خراب می شوند و کاربر نیاز به جایگزین کردن آن دارد: شارژر، هندزفری، هدفون، باتری موبایل، کابل شارژر، کابل AUX و… از جمله این لوازم هستند.
- بعد از ضروریات می توانید به مواردی بپردازید که با استقبال طرفداران تکنولوژی روبرو است. کالاهایی مثل پاوربانک، اسپیکر بلوتوثی، ساعت هوشمند، ایرپاد، رینگ لایت، مونوپاد و… طرفداران زیادی دارند و به خاطر قیمت بالاتر و تنوع حاشیه سود مناسبی برای شما فراهم می کنند.
- در نهایت تمرکز خود را به سمت چالش ها و ترندها ببرید. مثلاً کسانی که می توانند جزو اولین مشتریان شما باشند چه مدل گوشی هایی دارند؟ این روزها که صحبت از قطعی برق به میان آمده قطعاً وجود پاوربانک، لامپ شارژی و محافظ برق در منازل ضروری است. یا گاهی به خاطر گل کردن یک شخصیت طرح آن برای کاورهای فانتزی موبایل ترند می شود. اگر جوانان و نوجوانان جزو مشتریان شما هستند خرید عمده لوازم جانبی فانتزی موبایل هم اقدام هوشمندانه ای برای شماست. در کل سن و جنسیت مخاطبان شما می تواند نقشی کلیدی در انتخاب برخی لوازم داشته باشد.
فوت و فن های داشتن یک فروشگاه آنلاین پرسود
- فعالیت در صفحات یا گروه های مجازی به جزء جداناپذیر آنلاین شاپ ها تبدیل شده چون باعث ایجاد حس صمیمیت، اعتماد و ارائه اطلاعات به مخاطب می شود. پس بهتر است برای آنلاین شاپ خود یک حساب فعال داشته باشید.
- کاری کنید مشتری در فروشگاه شما راحت باشد: دسترسی راحت به دسته بندی های محصولی، تصاویر باکیفیت از لوازم جانبی، ارائه اطلاعات مورد نیاز در توضیحات محصول، راحت یافتن محصول مورد نظر و… از جمله عواملی هستند که به مشتری تجربه کاربری بهتری می دهند.
- پاسخگو باشید چه در بخش نظرات چه از طریق راه ارتباطی که برای مشتریان خود تعریف کرده اید. در این راه می توانید یک شماره تلفن برای امور مشتریان اختصاص دهید. ارائه پشتیبانی دلسوزانه منجر به خرید مجدد مشتریان می شود و حتی آن ها شما را به دیگران هم معرفی می کنند.
- به مشتریان خود هدیه دهید. این هدیه تحت عنوان گیفت می تواند یک وسیله کوچک در میان سفارشات آن ها باشد و بستگی به مبلغ سفارش داشته باشد. تجربه ثابت کرده ارزش مالی این هدیه مهم نیست و مشتریان همین که سورپرایز شوند به شما تعهد پیدا می کنند.
- کمپین های مختلف فروش در آنلاین شاپ خود ایجاد کنید: حراج، جمعه سیاه، کالاهای شگفت انگیز،… این کمپین ها می توانند شانس معرفی شما به مشتریان جدید را افزایش دهند.
- از دادن پیشنهادات مرتبط غافل نشوید. کسی که گلس می خرد به محافظت از گوشی اهمیت می دهد پس بررسی کاور یا محافظ لنز برای او جذاب است. کسی که اسپیکر بلوتوثی می خرد به موسیقی علاقه دارد پس برای این کاربر ایرپادها و هدفون ها باید در دسترس باشند.
- برای محصولات خود قیمت های رقابتی بگذارید. فضای مجازی فرصت مقایسه قیمت را خیلی راحت برای کاربران فراهم کرده است. بنابراین نباید قیمت محصولات شما اختلاف فاحشی با بازار داشته باشد. با کمتر شدن حاشیه سود، خیل عظیم مشتریان به سمت شما سرازیر می شوند و گردش مالی بیشتری برای شما فراهم می کنند که این هم مزیت خودش را دارد.
- از کیفیت محصولات غافل نشوید. شما یک فروشگاه آنلاین هستید که بر اساس اعتماد مشتریان می توانید به سوددهی برسید. پس تمام جهت گیری شما باید به سمت جلب اعتماد مشتریان باشد.
- برای تبلیغات سایت یا صفحات خود در شبکه های اجتماعی هزینه کنید. این اقدام به پیشرفت کار شما سرعت می بخشد. البته تنها زمانی می توانید تبلیغ کنید که چیزی برای تبلیغ کردن وجود داشته باشد! پس اول از رعایت تمامی موارد قبل اطمینان حاصل کنید.
- خدمات پس از فروش خوبی ارائه دهید. وقتی از کیفیت محصولات خود مطمئن باشید میزان پشتیبانی شما از مشتری پس از فروش هم کمتر می شود. پس با تکیه به کیفیت می توانید خدماتی چون امکان مرجوع کردن کالا، تعویض، ضمانت بازگشت وجه و… هم ارائه دهید.
- اطلاعات خود را در زمینه محصولات و برندها زیاد کنید تا بتوانید در هر زمینه مشاوره ای خوب و جامع به مشتری ارائه دهید.
اهمیت کیفیت محصولات در موفقیت آنلاین شاپ لوازم جانبی گوشی
یکی از رموز موفقیت در کسب و کار آنلاین کیفیت محصولات است که منجر به اعتماد مشتریان، تبلیغ کسب و کار و خرید مجدد می شود. این موضوع در مورد لوازم جانبی موبایل اهمیت بیشتری دارد. چون نامرغوب بودن لوازم جانبی موبایل می تواند به سلامت موبایل کاربران آسیب بزند و خسارت جبران ناپذیری به آن ها وارد کند.
مخصوصاً که قیمت موبایل ها روز به روز در حال افزایش است و تعمیر آن ها کار آسانی نیست. به تجربه دیده می شود که کاربران حاضر هستند با صرف هزینه بیشتر از کیفیت محصول مورد نظر اطمینان حاصل کنند مبادا که سلامت دستگاه به خطر بیفتد.
5 دلیل طلایی برای ایجاد آنلاین شاپ لوازم جانبی که نباید از آن غافل شوید
اگر برای تأسیس آنلاین شاپ خود به اندازه کافی متقاعد نشدید خوب است بدانید لوازم جانبی موبایل، جزو بهترین گزینه ها برای داشتن یک فروشگاه آنلاین است. چون انبار کردن کالاها کار سختی نیست،بازار مشتریان بسیار وسیعی دارد، کالاهای فسادپذیر یا دارای تاریخ انقضا نیستند، بسیاری از آن ها از مد یا فصل پیروی نمی کنند و حاشیه سود خوب و تنوع دلچسبی دارند.
کار کردن در حوزه تکنولوژی نه تنها جذابیت های خودش را دارد بلکه سواد فناوری شما را هم بالا می برد. پس اگر به دنبال شغلی هستید که پیشرفتی همه جانبه برای شما به ارمغان بیاورد از این بازار پرطرفدار غافل نشوید.
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :