دوشنبه, ۵ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Mon, 25 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

درحالی‌که هر کیلوگرم سبزی و صیفی ایران نظیر نعناع، ریحان و شوید در بازارهای روسیه به قیمت بیش از 40هزار تومان امکان عرضه دارد، نبود هواپیماهای دارای سردخانه باعث شده رقبای ایران بازار مسکو را از آن خود کنند. مدیرعامل اتحادیه صادرکنندگان میوه و تر‌بار فارس در گفت‌وگو با ایانا گفت: کشور روسیه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای میوه و تر‌بار ایران به‌شمار می‌رود که می‌تواند به‌عنوان بازار هدف بزرگ سبزی، ریحان، نعناع و شوید ایران شناخته شود.

هادی حنایی افزود: از آنجا که این کشور سردسیر بوده و به لحاظ تولید سبزی و صیفی دارای مشکلات زیادی است، یکی از واردکنندگان بزرگ این کالا به‌شمار می‌رود و ایران می‌تواند در صورت تامین زیرساخت‌های مناسب، سبزی و صیفی کشور روسیه را تامین کند، اما متاسفانه نبود حتی یک هواپیمای دارای یخچال و سردخانه باعث شده ایران نتواند از چنین موقعیتی بهره لازم را ببرد. این در حالی است که اسراییل با شناسایی چنین بازاری و فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب، در حال نفوذ در بازارهای روسیه است.

وی خاطرنشان کرد: بازار روسیه برای سبزی و صیفی ایران به قدری مناسب است که هر کیلوگرم سبزی شامل ریحان، نعناع و شوید را می‌توان به قیمتی بیش از 40 هزار تومان به فروش رساند و ارزش افزوده زیادی نصیب اقتصاد کشور کرد، اما نبود زیرساخت و توجه برای تامین آن باعث شد صادرکنندگان نتوانند در بازار رقابت جدی داشته باشند. مدیرعامل اتحادیه صادرکنندگان میوه و تر‌بار فارس ادامه داد: در جلسه‌ای که با معاون وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اهمیت حفظ بازار روسیه برای صادرات سبزی، صیفی و میوه مورد توجه قرار گرفت.

حنایی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد جهت تامین هواپیمای دارای سردخانه برای انتقال سبزی و صیفی، مقدمات لازم فراهم شود، به‌طوری که صادرکنندگان بتوانند از اختصاص حداقل یک هواپیما برای صادرات محصولات خود مطمئن شوند. وی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ایران که جزو شاخص‌ترین ویژگی‌های تولید در کشور است، امکان بهره‌برداری از اراضی سبزی و صیفی در 12 ماه سال و به‌صورت هوازی است؛ چرا که امکان پرورش سبزی و صیفی در گلخانه وجود دارد، اما تغییر اقلیم در مناطق مختلف ایران این امکان را ایجاد می‌کند که سبزی و صیفی دارای کیفیت و با طعم و ویژگی ممتاز تولید و امکان صادرات پیدا کند.

کیوی ایران به نام ترکیه راهی بازارهای اروپایی می‌شود

این فعال حوزه صادراتی همچنین تاکید کرد: نبود زیرساخت باعث شده برخی از کشورها با دریافت اطلاعات صحیح از وضعیت حمل‌و‌نقل موجود برای انتقال میوه‌ها و سبزی و صیفی ایرانی به کشور خود اقدام کنند. حنایی اظهار داشت: در حال حاضر تجار ترکیه‌ای با ارسال کانتینرهای یخچال‌دار به سوی مازندران هجوم برده و کیوی‌های باکیفیت این استان را خریداری و در ترکیه با بسته‌بندی مناسب و استفاده از شرایط زیرساختی حمل‌و‌نقل، به اتحادیه اروپا صادر می‌کنند. وی در پایان گفت: در زمان حاضر سبزی و صیفی و انواع میوه ایران به کشورهایی نظیر قطر، عمان، امارات متحده عربی و کویت صادر می‌شود، اما امکان توزیع آن با توجه به کیفیت مناسب در کشورهای اروپایی نیز فراهم است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/p23G0d9C
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه