یکشنبه, ۴ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sun, 24 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

فروش پوشاك يكي از مشاغل واسطه‌اي است كه هر روز شاهد افزايش آن در كشور هستيم. همه ما براي خريد لباس زماني را صرف و سعي مي‌كنيم كه بهترين، مناسب‌ترین و بادوام‌ترین مدل روز را تهيه كنيم. اما در اين گزارش قصد داريم از فروشگاه لباس كودك صحبت کنیم؛

شاخه‌اي از اين شغل كه نمي‌توان از محصولات ارائه شده توسط آن مدت زمان زيادي استفاده كرد. انسان بيشترين رشد خود را از زمان تولد تا هفت سالگي تجربه می‌کند و در اين مدت تغييرات فیزیکی بسيار محسوس است. همين پدیده خدادادی باعث شده فروشندگان لباس كودك سود زيادي از فعالیت خود ببرند.

مخاطب هدف خود را گلچین کنید

زماني كه شما فروشگاه خود را تاسيس مي‌كنيد بايد تبليغات بسيار گسترده‌اي انجام دهيد. شايد اين كار در ابتداي فعاليت شغلي‌تان كمي هزينه‌بر باشد اما به اين موضوع توجه داشته باشيد كه هزینه تبليغات در گروه هزينه‌ها قرار نمی‌گیرد و يك راه‌حل براي كسب سود بيشتر به شمار مي‌آيد. ويترين فروشگاه شما به نوعي شناسنامه مغازه‌تان است و بايد در نظر اول اجناس داخل ويترين با رنگ و مدل‌شان، چشم خريداران را بگيرد.

مشتري اصلي شما كودكاني هستند كه هنوز توانايي انتخاب لباس و پرو را ندارند و والدين آنها انتخاب‌كننده نهايي هستند، پس تلاش کنید سلایق آنها را در اولویت قرار دهید. پیشنهاد می‌کنیم برای فروشگاه کوچک خود یک هویت سازمانی تعریف کنید، به این معنا که تصمیم بگیرید مخاطبان هدف خود را بر اساس قیمت و طراحی محصولات ارائه شده، انتخاب کنید و در تلاش برای جلب نظر همه مشتریان با سلایق و وضعیت مالی مختلف نباشید. این کار شاید تعداد مشتریان شما را کم کند، اما مشتریان محدود شما را وفادار کرده و دفعات مراجعه آنها را به فروشگاه شما افزایش می‌دهد.

از آنجا که عمر کالاهای ارائه شده توسط فروشگاه شما کم است، افزایش دفعات مراجعه مشتریان می‌تواند در افزایش درآمد شما بسیار سودمند باشد. توجه داشته باشيد پوشاندن لباس به كودكان كار آساني نيست و در همه فضاها اين امكان وجود ندارد. 

در نتيجه مدت زمان معيني را براي تعویض لباس كودكان در نظر بگیرید تا والدين خريدشان را با خيال راحت انجام دهند. يكي از دغدغه‌هاي والدين خرید لباس‌هايي است كه در مدت زمان كوتاهی براي كودكانشان كوچك مي‌شود و آنها را به خرج مي‌اندازد. در اين صورت لباس‌هايي به آنها پيشنهاد كنيد كه كمي از سن كودكان بزرگ‌تر است اما قابليت استفاده در سن زمان حال كودك را دارد. به عنوان مثال شلوارهاي جين مخصوص كودكان در بازار عرضه شده كه به جاي كمربند از كش‌هاي تنظيمي استفاده شده است و قابليت ارتجاعي نيز دارد. 

همچنين پيراهن‌هايي در بازار موجود است كه از كنار درز اصلي آن قابليت كوچك و بزرگ شدن آن فراهم است. ارائه این نوع محصولات می‌تواند در جلب نظر مشتریان مفید واقع شود. 

هديه بدهيد، حتي يك شكلات

بيشتر كودكان به خوراكي‌هايی مانند شكلات علاقه زيادي دارند. به كودكاني كه سن شان بيشتر از سه سال است در زمان ورود به مغازه شیرینی و شكلات هديه بدهيد.

اين كار شما باعث مي‌شود اين كودكان والدين خود را در خريد بعدي راهي مغازه شما كنند. اينكه مشتري از شما خريد مي‌كند يا خير براي‌تان اهميت نداشته باشد، شايد ارائه همين شكلات كوچك دليلي بزرگ براي خريد مشتري باشد. براي مشتري كه مسافت زيادي را طي كرده تا از فروشگاه شما خريد كند تخفيف‌هايي را در نظر بگيريد تا براي خريد بعدي سراغ مغازه ديگر نرود. 

برخوردهاي پولساز

همه ما براي خريدي كه انجام مي‌دهيم پول پرداخت مي‌كنيم، فرقي ندارد اين خريد از دوست نزديك‌مان است يا از غريبه. پس چگونه مي‌شود كه برخي افراد مشتري ثابت يك فروشگاه مي‌شوند؟ به طور معمول بيشتر والدين براي خريد پوشاك فرزندشان حساسيت زيادي نشان مي‌دهند. اينكه اين كالا چه مدل، چه طرح، چه جنس و چه قيمتي دارد همه اين گزينه‌ها در هنگام خريد در ذهن خريدار شكل مي‌گيرد كه اين مسائل را مي‌توان با برخورد مناسب حل كرد.

اگر مشتري كالايي را از شما خواست و بعد از نشان دادن نپسنديد او را در مضيقه نگذاريد. وظيفه شما ارائه خدمات مناسب است و تا زماني كه مشتري مغازه را ترك كند به او احترام بگذاريد و براي مشترياني كه خريد كرده‌اند يا بنا به دلايلي دست خالي مغازه را ترك مي‌كنند تفاوتي قائل نشويد. برخورد مناسب شما مي‌تواند روي تصميمات بعدي خريدار بسيار موثر باشد. 

فعاليت در بازار اصلي 

اينكه در كجا و چگونه فعاليت داريد نكته بسيار مهمي است. اگر در راسته بازار اصلي اين حوزه فعاليت داريد بايد توجه داشته باشيد كه رقابت در اين بازار بسيار زياد است و بيشتر فعالان بازار محصولات خود را با حداقل سود به فروش مي‌رسانند تا بتوانند مشتریان بیشتری را جلب كنند. سعي كنيد با همكاران خود در اين حوزه رابطه خوبي داشته باشيد تا در صورت نداشتن يك كالا بتوانيد از آنها كمك بگيريد و نگذاريد مشتري دست خالي از مغازه شما بيرون برود.

از سوي ديگر اگر يكي از همكاران شما كالايي را از شما خواست با كمترين سود ممكن كالا را به او تحويل دهيد. اين كار شما باعث مي‌شود آوازه منش كاري‌تان در بازار بپيچد و در مدت زمان كوتاه همه فعالان بازار به شما اعتماد كنند و اجناسي را كه ندارند از شما تهيه كنند. هميشه بايد از هر جنس و طرح، كالايي داشته باشيد تا در صورت نياز مشتريان يا همكاران 

به آنها ارائه دهيد. توجه داشته باشيد كه حتما از يك فروشنده خانم براي فعاليت در مغازه بهره ببريد. در زمان‌هايي مانند روزهاي پاياني سال و نزديك ايام نوروز يا اوايل فصل‌ها از يك فروشنده كمكي استفاده كنيد تا ازدحام مشتريان باعث عدم ارائه محصول به مشتريان نشود. در پايان فصل‌ها اجناس خود را با كمترين سود ممكن عرضه كنيد و به جاي آنها اجناس جديد بياوريد. مي‌توانيد در ويترين فروشگاه خود هم لباس‌هاي فصل گذشته و هم اجناس جديد را در مدت كوتاهي قرار دهيد.

براي مشتريان خود شرح دهيد كه به عنوان مثال، اگر از اجناس فصل گذشته تعداد 5 يا هر تعداد ديگري خريداري كنند مي‌توانند يكي از لباس‌هاي جديد را با پرداخت تنها 50 درصد مبلغ كل آن دريافت كنند. اين تخفيف را مي‌توانيد به صورت برگه‌هاي تبليغاتي در محل فعاليت خود پخش كنيد تا همه از اين موضوع مطلع شوند. 

در نظر داشته باشید جلب نظر مشتریان این حوزه آسان است و تعداد مشتری فراوان. فقط خلاقیت شما در نحوه ارائه محصولات، در نظر گرفتن پیشنهادهای ویژه برای مشتریان و تعیین یک هویت سازمانی با هدف قرار دادن مشتریان محدود است که می‌تواند در این بازار برای شما مزیت رقابتی ایجاد کند.

 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Yp098AKu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه