دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وزیر نفت وگاز طبیعی هند، لغو تحریم‌ها را فرصت مناسبی برای توسعه روابط ایران و هند دانست، وی اظهار كرد: هند علاقه‌مند به همكاری با ایران در بخش انرژی، پتروشیمی، تولید كودهای شیمیایی و آلومینیوم با ایران است.

به گزارش ایرنا، «دارمندرا پرادهان» طی سخنانی در شهر «وادودرا» ایالت گجرات، روابط ایران و هند را در دوران تحریم‌ها ویژه خواند و خواستار تقویت روابط دو كشور در دوران پسا برجام شد.

وی با اشاره به اهمیت استراتژیك بندر چابهار در توسعه روابط دو كشور خاطرنشان كرد، این بندر فاصله بین ایران و ایالت گجرات در غرب این كشور را به 1.5روز سفر دریایی تقلیل می‌دهد. وزیر نفت وگاز طبیعی هند گفت، تولید محصولات پتروشیمی و كودهای شیمیایی در بندر چابهار با توجه به مزیت‌های آن ارزان‌تر تمام می‌شود. 

4734235123512352362347437234623535236234

وی با اشاره به سفر قریب الوقوع وزیر خارجه هند به ایران خاطرنشان كرد که این سفر روابط ایران و هند را بیش از گذشته تقویت می‌كند. «پرادهان» كه قرار است شنبه آینده به ایران سفر كند، خاطرنشان كرد: در این دیدار درخصوص موضوعات مختلفی از جمله مشاركت هند در توسعه بندر چابهار و ارتقای سطح روابط دو كشور بحث و تبادل نظر می‌شود.

این نخستین دیدار یك وزیر هندی به تهران پس از برجام و لغو تحریم‌ها علیه ایران است. به گفته كارشناسان امور سیاسی و راهبردی هند، هدف اصلی «پرادهان» از سفر به ایران گسترش بیش از پیش همكاری بین ایران و هند در بخش انرژی به‌ویژه مشاركت شركت نفت و گاز طبیعی هند (ONGC) در توسعه حوزه گازی فرزاد ب، خرید نفت خام بیشتر از ایران، تعیین قیمت گاز طبیعی و بررسی روش‌های ممكن برای پرداخت بدهی‌های نفتی هند به ایران است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BMjasIAl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه