جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

یک شرکت دولتی هندی در قراردادی که ارزش سالانه آن به 200‌میلیون دلار می‌رسد، گندله سنگ‌آهن کیفیت بالا به ایران صادر خواهد کرد. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، هند با وجود تحریم‌های غربی علیه برنامه هسته‌ای ایران یکی از خریداران بزرگ نفت این کشور باقی ماند و اکنون که دورنمای تسهیل تحریم‌ها پیش رو قرار گرفته است، دو کشور زمینه همکاری‌های تجاری در بخش بنادر، فولاد، آلومینیوم و نیرو را بررسی می‌کنند.

ایران و هند مذاکرات درباره فروش گندله را پیش از اعلام توافق هسته‌ای ماه جاری میان ایران با آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل آغاز کرده بودند. مالی چاترجی، رییس هیات‌مدیره شرکت کی‌ای‌او‌سی‌ال (KIOCL Ltd) که متعلق به وزارت فولاد هند است، اظهار کرد این شرکت ممکن است حداکثر 2‌میلیون تن گندله به ایران صادر کند.

کیوان جعفری تهرانی، مدیر امور بین‌الملل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن ایران اظهار کرده است تولید گندله در ایران کافی نیست و کشور به واردات سالانه 7 تا 8میلیون تن نیاز دارد. ایران سال گذشته 21‌میلیون تن گندله تولید کرد درحالی‌که تقاضا به 28 تا 29‌میلیون تن رسید. به گفته تهرانی، شرکت کی‌ای او سی ال با وی و همچنین ایمیدرو مذاکره داشته است.

همچنین مذاکراتی برای صادرات یک‌میلیون تن سنگ‌آهن عیار پایین از ایران برای فرآوری در تسهیلات ساحلی این شرکت در هند در جریان است. یک مقام ارشد در وزارت فولاد هند این مذاکرات را تایید کرده است. شرکت کی‌ای‌‌او‌سی‌ال، در ابتدا 80‌هزار تن کنسانتره سنگ‌آهن با عیار 67‌درصد آهن را تا سپتامبر از معادن آنگلوامریکن در برزیل خریداری کرده و به گندله تبدیل می‌کند و سپس این گندله را به قیمت حدود 500‌میلیون روپیه (7.8‌میلیون دلار) به ایران خواهد فروخت. بر مبنای این رقم، ارزش قرارداد فروش 2‌میلیون تن گندله به ایران حدود 200‌میلیون دلار خواهد بود.

بیشتر محصول سنگ‌آهن ایران عیار پایینی دارد و برای اینکه برای تولید فولاد مورد استفاده قرار بگیرد باید به گندله تبدیل شود. شرکت کره جنوبی پوسکو که پنجمین فولادساز بزرگ جهان است، پس از امضای توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 اعلام کرد سرگرم مذاکره با شرکت‌های فولاد ایرانی برای همکاری‌های تجاری پس از برداشته شدن تحریم‌هاست.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/laWKzmi5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه