مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با اشاره به حضور این شرکت در نمایشگاه 4p هند گفت: با توجه به پیشبینی رشد اقتصادی ٧ درصدی برای هند، این کشور یکی از بازارهای خوب در منطقه به شمار میآید.
مهدی شریفی نیک نفس در گفتوگو با شانا، با اشاره به حضور شرکت بازرگانی پتروشیمی در نمایشگاه 4p هند گفت: کشور هند بعد از کشور چین بازار دوم محصولات پتروشیمی ایران به شمار میآید، وانگهی با توجه به رشد اقتصادی ٧ درصدی در آن، این کشور یکی از بازارهای خوب در منطقه به شمار میآید.
وی افزود: در سالهای آتی باید به کشور چین بهعنوان بازار هدف با احتیاط بیشتری نگاه کنیم چون این کشور در حال راهاندازی صنایع بزرگ پتروشیمی و پلیمری است. از سوی دیگر رشد اقتصادی این کشور (٥ درصد) کمتر از هند است. به عبارت دیگر هند با توجه به سرعت توسعه خود جایگزینی برای چین در بحث مصرف مواد پتروشیمی است.
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی تصریح کرد: در حال حاضر مدت زمان حملونقل محصولات پتروشیمی به هند و چین به هیچ عنوان قابل قیاس با یکدیگر نیست، به طوری که هماکنون محصولات پتروشیمی ایران ظرف دو تا سه روز به هند میرسد در حالی که این مدت زمان برای چین گاهی به ٤٥ روز هم میرسد.
وی اظهار کرد: شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران امسال حضور پررنگی به همراه دیگر فعالان صنعت پتروشیمی کشور در نمایشگاه 4p هند داشت. در این نمایشگاه آخرین دستاوردها و فناوریهای روز دنیا در زمینه پلیمرها، پلاستیکها و پرینتینگ ارائه شد. در حاشیه این نمایشگاه شرکتکنندگان ایرانی در سمیناری بینالمللی با حضور مقامات و تجار هندی حضور داشتند.
شریفی نیک نفس با بیان اینکه شرکتهای ایرانی در نمایشگاه 4p هند حضور داشتند، گفت: این نمایشگاه فرصتی خوب برای بازاریابی محصولات پتروشیمی در آسیا بود. در این نمایشگاه از غرفه ما و دیگر شرکتهای ایرانی حاضر در نمایشگاه 4p استقبال خوبی به عمل آمد.
وی به بحث رقابت منفی در میان مجتمعهای پتروشیمی ایران برای فروش محصولات و ارائه تخفیفهای زیاد اشاره کرد و گفت: این بحثی است که بازار ایران را با خطر مواجه کرده، از این رو این بحث با همکاران ما در نمایشگاه 4p هند مورد بررسی قرار گرفت.