شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کیوسک

هند، نقطه امید بازار گوشی‌های هوشمند

8 سال پیش ( 1395/3/20 )
 

شرکت تحقیقات فناوری گاتنر می‌گوید رشد فروش گوشی‌های هوشمند با کاهش مواجه خواهد شد. این موسسه می‌گوید بازار فروش گوشی‌های هوشمند از رشد 14/4درصدی در سال 2015 به تنها 7درصد در سال 2016 می‌رسد و تنها 5/1میلیارد نسخه گوشی‌هوشمند در سرتاسر دنیا پخش خواهد شد.

فصل اوج فروش گوشی‌های هوشمند به سال 2010 برمی‌گردد؛ زمانی که گارتنر خبر از رشد 73درصدی این بازار داده بود.

بیش از یک سال است که نشانه‌های افت بازار جهانی گوشی‌های هوشمند دیده می‌شود؛ دلیلش هم این است که بازارهای پیشرفته غربی به اندازه کافی اشباع شده‌اند و موتور رشد چین هم با وجود افزایش تقاضا دارد با سرعت کمتری می‌چرخد.

البته که عطش مصرف‌کننده‌ها برای به‌روز کردن سالانه گوشی‌های تلفن همراه‌شان تا حد زیادی کاهش یافته اما به اعتقاد گارتنر، گجت‌های جدید امکانات بیشتری از آنچه کاربران گوشی‌های هوشمند در گوشی‌های قدیمی خود دارند، به بازار ارائه نمی‌دهد و به همین دلیل است که میزان تقاضای مصرف‌کننده‌ها پایین آمده است.

این موسسه درباره بازارهای نوظهور هم معتقد است که میانگین عمر یک گوشی پیشرفته بین 2/2 تا 2/5 سال است؛ این در حالی است که عمر گوشی‌های ساده به سه سال یا حتی بیشتر هم می‌رسد. 

چشم امید گارتنر اما در این میان به هند است و می‌گوید فروش گوشی‌های پیشرفته در این کشور در سال گذشته بالا بوده و این نشان می‌دهد با توجه به اینکه قیمت گوشی‌های هوشمند دارد به اندازه معقول می‌رسد، احتمالا هند پتانسیل زیادی برای بالا بردن میزان فروش گوشی‌های هوشمند درجه یک دارد. پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 139میلیون نسخه گوشی هوشمند در هند به فروش برسد.

به گزارش گارتنر، میانگین قیمت فروش گوشی تلفن همراه در هند هنوز زیر 79 دلار است و انتظار می‌رود که فروش گوشی‌های هوشمند زیر 120 دلار به بخشی از (تقریبا نصف) فروش کلی گوشی‌های هوشمند در این کشور کمک کند. البته اپل نمی‌تواند چندان به فروش در هند امید داشته باشد اما شرکت‌هایی که گوشی‌های هوشمند را با سیستم‌های عامل به مراتب ارزا‌ن‌تر از IOS تولید می‌کنند، به احتمال زیاد شانس خوبی خواهند داشت.

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Tes4KrYi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه