نخستین همایش تولیدکنندگان ایرانی در مسیر بازارهای جهانی با رویکرد تجارت جهانی با برند تولیدکنندگان ایرانی و در نظر گرفتن شرایط روز تجاری و اقتصادی فعالان تولید و صنعت برگزار شد.
دبیر همایش، ارائه راهکارهای عملی برای بالا بردن محبوبیت برندهای ایرانی در داخل و خارج را از مهمترین اهداف این همایش عنوان کرد.
علیاکبر کوهستانی گفت: برند مورد استقبال عموم مصرف کنندگان، نوعی ثروت پنهان برای صنایع تولیدی محسوب میشود. مدیر عامل موسسه مطالعات راهبردی با بیان اینکه برای افزایش توجه به اهمیت برندسازی و فرهنگسازی آن در بین اقشار مختلف اقتصادی، نیازمند عزم و اراده ملی هستیم، ادامه داد: بالا بردن آگاهی شرکتهای ایرانی از بازارهای بینالمللی و نحوه رقابت در عرصه جهانی از راهکارهای عملی و اثرگذار برای ورود به بازارهای جهانی است.
به گفته دبیر همایش، ارائه واقعبینانه چشمانداز تجارت جهانی براساس معیارها و ضوابط تجارت اسلامی، بررسی چالشهای جدید و عوامل مخل در فضای امن سرمایهگذاری وروند کالارسانی در سطح جهانی، ارائه روشهای عملی در شناسایی پتانسیلها و اهرمهای یفیت تولید اسلامی از مهمترین دستاوردهای این همایش به شمار میآِید. به گزارش «فرصت امروز» میزبانی این همایش را موسسه مطالعات راهبردی دهکده جهانی بر عهده داشت و با حضور مسئولان و مدیران دولتی، همچنین استادان دانشگاه و نخبگان علمی و اقتصادی روز گذشته برگزار شد.