پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
نمای بازار

هزینه‌های فلسطین‌نشینی

8 سال پیش ( 1395/1/17 )
 

بازار عینک فلسطین شمالی یکی از سه مرکز اصلی فروش و عرضه انواع عینک طبی و آفتابی در کنار بورس عینک یوسف‌آباد و بازار حافظ تقاطع جمهوری است. این قسمت از شهر محل مراجعه افراد زیادی است که از دور و نزدیک تهران و حتی شهرستان‌ها برای خرید عینک طبی بنا به تجویز پزشک و برای نوع آفتابی آن برای ست پوشاک و خوش‌تیپی به اینجا می‌آیند و برای خودش نام و نشانی پیدا کرده. البته به لحاظ معماری و بافت محلی، فرسوده، کهنه و بسیار قدیمی است و اگر چنارهای بلند و تنومند حاشیه خیابان نبودند، پیاده‌روی در آن به‌شدت کسل‌کننده می‌شد. کنار یا طبقات بالایی بعضی از واحدها به خصوص در نزدیکی خیابان انقلاب به صورت مخروبه و خالی از هرگونه فعالیت زیستی و سکونتی است.

ظاهراً هیچ ارگان یا نهادی هم مسئولیت رسیدگی به این قواره‌های نیمه ویران را به عهده نگرفته. فعلاً که مشکلی پیش نیامده و همه به کار و بار خود مشغول هستند. با این تفاسیر علاوه بر تنوع جنس، تنوع مغازه و فروشگاه هم به چشم می‌خورد؛ بعضی‌ها بزرگ و شیک و پرنور و برخی دیگر کوچک و ساده و معمولی. تعدادی از این مغازه‌های بزرگ‌تر و لوکس دو طبقه‌هستند. طبقه اول را به عینک طبی و طبقه دوم را به قسمت عینک آفتابی، مدل‌های خیلی گران و سفارشی، تعمیرات و تراش عدسی و لوازم جانبی اختصاص داده‌اند.

اگر بخواهیم آمار درست‌تری از تعداد واحدهای عینکی ارائه کنیم حدود 80 مغازه را شامل می‌شود که در دو طرف این خیابان پیر و قدیمی جا خوش کرده‌اند. با این همه کلاً راسته بازار زیبایی نیست و غیر‌ویترین‌های درخشنده عنصر چشم‌نوازی ندارد. نکته جالب توجه این خیابان، وجود مراکز پزشکی و بهداشتی و درمانی است. هر چقدر که همسایه شلوغ و بزرگ‌تر - خیابان ولیعصر- به پوشاک و مایحتاج ضروری و اولیه پرداخته است، خیابان فلسطین به سلامت و درمان اختصاص پیدا کرده. وجود چند درمانگاه، مجتمع‌های پزشکی و چند داروخانه از جمله داروخانه قدیمی و معروف فرانس پاستور با سابقه نزدیک به 50 سال، گواه این مدعاست.

متراژ، قیمت، اجاره بها

بزرگ‌ترین مغازه‌ها 100 متری و کوچک‌ها 10 متری است. به ندرت وسعت مغازه‌ای به 100متر می‌رسد و خیلی کم پیدا می‌شود. البته بیشتر فروشگاه‌ها بین 15 تا 45 متر مساحت دارند. قیمت رهن و اجاره در این نقطه بالاست. برای یک واحد 15 یا 20 متری باید ماهانه 3 تا 4/5 میلیون تومان به صاحب ملک پرداخت شود. پول پیش خیلی رد و بدل نمی‌شود و اصل بر دریافت کرایه است. رهن طرفدار چندانی ندارد و فروش ملک هم به ندرت اتفاق می‌افتد. البته بعضی از مغازه‌ها سند قطعی ندارند و سند برخی دیگر اوقافی است. واحدهای شراکتی  (تملک دو یا سه دانگ از شش دانگ) هم در بعضی از فروشگاه‌ها معمول است.

مارک‌ها و قیمت‌ها

همانطور که پیش‌تر اشاره، اینجا انواع عینک و متعلقاتش فروخته می‌شود که صددرصد اجناس آن وارداتی است. قیمت فریم عینک از 80 هزار تومان شروع می‌شود و تا 600 هزار تومان هم می‌رسد. هر چقدر برند معروف‌تر و شکیل‌تر باشد بهای آن بالاتر می‌رود و تا 800 هزار تا یک میلیون تومان هم قیمت می‌خورد.ضمنا جنس لوکس و بسیار گرانقیمت هم هست که به مشتریان خاص تعلق دارد و به صورت سفارشی از دوبی یا استانبول در بسته‌بندی مخصوص می‌آورند  (مانند ست عروس و داماد) که تا 4 میلیون تومان برای خریدار آب می‌خورد.

در این منطقه برندهای معروف و قدیمی عرضه می‌شوند. مشهورترین آنها عبارتند از: ری‌بن، جورجیا، کودینی، پلازا، لاپونیته، دیور، کریستین، گوچی، پرسول، دی‌اند‌جی، ورساچی، فندی، چوپارد و فنسا. در ضمن عدسی‌های موجود هم بیشتر از 3مارک عمده است: زایس و رودن‌اشتوک  (آلمان) و اسی‌لور (فرانسه). برندهای ژاپنی، کره‌ای و تایوانی هم پیدا می‌شوند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ur0TyG3x
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه