پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

خبر تهدید حملات سایبری به مکان های مختلف چند سالی است که شنیده می شود. اما در سال 2016 این روند تبدیل به یک بازی مخرب برای هکر ها شد تا به بیمارستان ها، دانشگاه ها، کسب و کارهای شخصی و حتی پایگاه های پلیس حمله کنند و صدها میلیون دلار پول به دست آورند.

به تازگی، هتلی در اتریش هدف حملات سریالی هکرها قرار  گرفته که باعث جلب توجهات به آسیب پذیر بودن سیستم های اینترنتی شده است. هتل چهار ستاره سی هل جاگرویرت از سر استیصال مبلغ کمی را به هکرها پرداخت تا دوباره سیستم شان را فعال کنند. علاوه  بر کنترل سیستم های ورود و خروج ،اتاق هکرها کنترل سیستم مرکزی هتل را نیز به دست گرفتند و همه کامپیوتر های هتل را از کار انداختند.

از جمله سیستم رزرو هتل و سیستم مالی. حتی پس از قبول درخواست و پرداخت باج ، هکرها نقطه نفوذی در سیستم هتل برای حملات آتی   شان باقی گذاشتند. خوشبختانه سیستم توسط دپارتمان IT هتل به روز شده بود و شبکه های اصلی به منظور خنثی کردن حملات احتمالی محافظت شده بودند که باعث می شد هیچ احتمالی برای حمله بعدی باقی نماند.

مدیران هتل خشمگین از این اتفاقات این موضوع را رسانه ای کردند تا به سایر هتل ها درباره احتمال خطرات سایبری هشدار داده باشند. مدیر هتل می گوید: تمام اتاق های هتل پر شده بود. ما هیچ راه دیگری غیر  از پرداخت باج نداشتیم. پلیس و بیمه در این زمینه به ما کمکی نکردند. ترمیم سیستم ما بعد از نخستین حمله در تابستان چندین هزار دلار برای ما هزینه در بر داشت. چون هیچ کدام از عاملان این حادثه پیدا نشدند و ما نتوانستیم هیچ مبلغی از بیمه دریافت کنیم. ما هک شده بودیم اما هیچ کس در داخل یا خارج از اتاق ها گیر نیفتاده بود.

از آنجا که سیستم هتل حتی در هنگام قطع برق هم کار می کند ، مهمانان هتل متوجه وقوع اتفاقات نشدند. ما فقط نمی توانستیم کارت های جدید صادر کنیم چون کامپیوتر های مان قفل شده بود. پرداخت باج به هکرها باعث می شود باقی خلافکاران به فکر اجرای نقشه های بزرگ تر برای طعمه بعدی باشند. پس به جای تشویق آنها به کلاهبرداری سیستم ،نرم افزار های تان را آپدیت و از کلیک کردن روی لینک های مشکوک خودداری کنید.

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/akBeTrUF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه