جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

حسن طایی، معاون وزیر کار نیاز سالانه کشور به ایجاد فرصت شغلی را بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار فرصت اعلام کرد و گفت: برای تحقق این تعداد شغل نیاز به رشد تولید هفت درصدی است و علاوه بر سرمایه‌گذاری نیازمند فضای امن هستیم. محیط کسب‌و‌کار ما باید بهبود یابد و تنها در فضای امن اقتصادی و با تامین زیرساخت‌های لازم سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال رونق پیدا می‌کند. در صورت تحقق رشد تولید، اشتغال ایجاد می‌شود. در کنار رشد سرمایه‌گذاری و بحث بازار کار، سیاست واردات و صادرات کشور باید متناسب با سطح تولید داخلی باشد که در این ارتباط با وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت‌وگوهایی انجام شده است. 

وی با تاکید بر افزایش فرهنگ آفرینی بیان کرد: بازار کار به ارتقای فرهنگ کار نیاز دارد و کارآفرینی برای ایجاد اشتغال جدید و حفظ فرصت‌های شغلی موجود ضروری است. در کارآفرینی همواره باید خلق فرصت‌های جدید شغلی و نیز نوآوری برای بهبود در فرآیند تولید موردنظر باشد. علاوه بر توجه به بازار کار، باید همگان از طریق اطلاع‌رسانی از فرصت‌های شغلی ایجاد شده مطلع شوند تا اوضاع بازار کار بهبود یابد. در این‌صورت، کارفرمایان می‌توانند بهترین نیروها را جذب کنند و برای سازماندهی این نیروها به کانون‌های کاریابی نیاز است. 

معاون وزیر کار با اشاره به اینکه در حال حاضر، ۷۰۰ موسسه کاریابی داخلی و ۸۰ موسسه کاریابی خارجی در کشور داریم، گفت: براساس آمارها، مشارکت اقتصادی در ایران ۳۷ درصد است که این رقم نسبت به نرم جهانی ۲۷ درصد کمتر است. برای ایجاد اشتغال و ثبت فرصت‌های شغلی موجود، نیاز است که ایده به طرح تبدیل شود و طرح‌ها قابل‌سنجش و گزینش و منابع مالی آن مشخص باشد و ضمن توجه به نیاز بازار به موضوع سودآوری کالایی که قرار است با اجرای طرح تحقق پیدا کند، توجه شود. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Rb9NrPEz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه