جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

نگاهی به بودجه کاهنده سال آتی کیمیا

8 سال پیش ( 1394/12/12 )
پدیدآورنده : نجمه غلامپور  

شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان‌گستران در صنعت فلزات اساسی فعالیت می‌کند و محصولات این شرکت در چهار دسته کنسانتره روی اکسیده، کنسانتره روی سولفوره، کنسانتره سرب اکسیده و کنسانتره سرب سولفوره بخش‌بندی می‌شوند. کیمیا که اول دی ماه برای نخستین بار در بازار عادی فرابورس به‌صورت عرضه اولیه کار خود را با قیمت 3.350 ریال آغاز کرد، با روندی صعودی طی 8 روز متوالی به 4.530 ریال افزایش یافت و پس از کاهش و افزایش‌های مجدد در 94/12/4 توانست حداکثر قیمت خود را در 4.720 ریال ثبت کند و در نهایت در تاریخ تهیه این گزارش در قیمت 4700 ریال با صف خرید کم حجمی به کار خود پایان داده است.

باید دید از روزهای آینده شاهد ثبت رکورد جدیدی از طرف شرکت خواهیم بود یا خیر. سهامداران عمده این شرکت شامل شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن اعتماد ایرانیان با سهم 43درصدی، موسسه بنیاد نیکوکاری جمیلی با سهم 21درصدی و دو شخص حقیقی به ترتیب با سهم 12 و 8درصدی است.

شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران در نخستین پیش‌بینی که برای سال مالی منتهی به ٣٠/١٢/ ٩٥ منتشر کرده است سود هر سهم خود را با سرمایه‌ای معادل 115.200 میلیون ریال به مبلغ 579 ریال پیش‌بینی کرده است این در حالی است که شرکت در آخرین پیش‌بینی سال ٩٤ سود هر سهم خود را به مبلغ 627 ریال برآورد کرده است. همچنین شرکت طی دوره ٩ ماهه سال جاری 75.4درصد این مبلغ را پوشش داده است.

از مهم‌ترین دلایل این کاهش 8‌درصدی در برآورد سود سال ٩٥ می‌توان به کاهش 80‌درصدی برآورد درآمدهای سرمایه‌گذاری‌های غیر‌عملیاتی برآورد سایر درآمدها و هزینه‌های غیرعملیاتی در نخستین پیش‌بینی سال ٩٥ نسبت به سال ٩٤ اشاره کرد.   ظرفیت اسمی محصولات کنسانتره روی اکسیده 70.000 تن است که شرکت برای سال 95 تنها 37.322 تن ظرفیت واقعی برای این محصولات پیش‌بینی کرده است.

همچنین ظرفیت اسمی کنسانتره روی اکسیده 5.000 تن است که برای سال 95 ظرفیت واقعی 2.476 تن برآورد شده است.ظرفیت اسمی کنسانتره سرب سولفوره و روی سولفوره به ترتیب 14.000 و 1000 تن است که شرکت ظرفیت واقعی را برای این دو محصول به ترتیب تنها 570 و 90 تن پیش‌بینی کرده است.

کارشناس بازار سرمایه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Dbn3tqpG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه