چهارشنبه, ۳۰ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Wed, 20 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

نکاتی که بازاریابان باید بدانند!

9 سال پیش ( 1393/9/20 )
پدیدآورنده : مسلم نوری  

هر کسب‌و‌کاری که شکل می‌گیرد، مدیران و بازاریابان آن می‌کوشند به بهترین شکل ممکن سودهای هنگفتی را نصیب شرکت خود کنند. پس دانستن اصولی که این مسیر را در کمترین زمان و هزینه میسر کند خالی از لطف نیست. 

نکات زیر می‌توانند ذهن شما را به بهترین شکل ممکن در خصوص بازاریابی و مدیریت کسب‌و‌کار مورد نظر هشیار کنند. شعارها و استراتژی‌های بازاریابی را به اطلاع وکیل، حسابدار و کانون تبلیغاتی خود برسانید تا نیروی فروش خود را به رایگان گسترش دهید. روزنامه‌ها و نشریات تخصصی را برای به دست آوردن فرصت‌های تازه تجاری و آگاهی یافتن از عزل و نصب‌های سایر شرکت‌ها بخوانید. از زمان پاسخگویی به سفارش‌ها بکاهید و روند سفارش مجدد را تسهیل کنید. از طریق اینترنت سفارش بگیرید و به مشتریان اینترنتی خود اطمینان دهید که سیستم امنیتی سایت شما قابل اعتماد است. به مشتریان سابق تلفن بزنید تا آنها را دوباره جذب کنید. نمونه‌های محصولات خود را در دفترتان به نمایش بگذارید. 

 در ایام تعطیل گروهی را جهت ارائه خدمات به مشتریان اختصاص دهید. در نمایشگاه‌های مربوط به حرفه خود، حتما یک غرفه بگیرید. اگر فکر می‌کنید آرم شرکت شما منسوخ شده، آن را از نو رنگ آمیزی کنید. تابلوهای راهنمای داخلی و خارجی شرکت را بهبود ببخشید. برچسب‌های جالبی برای نصب روی شیشه اتومبیل طراحی و بین مشتریان توزیع کنید. 

 مقابل پیاده‌روی دفترتان به کمک لیزر یک پیام تبلیغاتی بتابانید. به مشتریان خود هدایای تبلیغاتی نظیر خودکار و دفتر یادداشت بدهید. به منظور دستیابی به بازارهای خارجی، آگهی دو یا چند زبانه چاپ کنید. این آگهی را در نشریه‌ای پرمخاطب قرار دهید. از طریق پست مستقیم، کسب‌و‌کار خود را مشترکا با سایر حرفه ای‌ها تبلیغ کنید. برای سایت اینترنتی خود، آدرس به‌یادماندنی انتخاب و آن را در کلیه ارتباطات بازرگانی قید کنید. یک شماره تلفن راحت و به یادماندنی بگیرید. پس از شرکت در یک همایش، برای شرکت‌کنندگان آن نامه بفرستید. بروشور خود را برای اعضای سازمان‌هایی که عضویتشان را دارید، بفرستید.

 به یک اتاق بازرگانی یا سایر سازمان‌های مرتبط بپیوندید. گاهی دکور محل ملاقات خود با مشتریان را از نو طراحی کنید. بخشی از وب سایت خود را به مشتریان اختصاص دهید. مقالات جالب را کپی کنید و همراه کارت ویزیت و بروشور خود برای مشتریان کنونی یا بالقوه بفرستید . 

 تشــکرنامه‌های   دســــتنـویس خوش‌خط برای مشتریان بفرستید. می‌توانید برای جشن تولد آنها یا سایر مناسبت‌های سال، کارت تبریک ارسال کنید. در دفترتان با حضور مشتریان یک سمینار برگزار کنید. برای مشتریان خود نمایش یا هر رویداد جالب دیگر را سازماندهی کنید یا بلیت تئاتر و سینما و... برای آنها  بفرستید. روی دستگاه پیامگیر تلفن، پیامی به یادماندنی یا «نکته روز» را ضبط کنید . 

 روی دستگاه پیامگیر تلفن، اطلاعات مهم مانند ساعات کار شرکت، مکان و فرد پاسخگو را ضبط کنید. تماس‌های تلفنی مشتریان را در کمترین زمان پاسخ دهید. در صنعت خود تحقیق کنید و پس از کشف یافته‌ای مهم، آن را در اختیار مطبوعات بگذارید. برای مطبوعات مقالات «راهنما» درباره حوزه تخصصی کسب‌و‌کارتان بفرستید. مرتبا روزنامه‌ها و مجلات را برای یافتن فرصت‌های روابط عمومی بخوانید. 

 نامه‌ای به سردبیر روزنامه یا مجله محلی‌تان بنویسید و او را به ناهار دعوت کنید. در مورد صنعت یا تخصص خود سفارش یک برنامه تلویزیونی بدهید و آن را به شبکه محلی بدهید تا به‌عنوان یک برنامه عادی پخش کند. در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی حضور یابید. یک جایزه سالانه به راه‌ اندازید و آن را در بوق و کرنا کنید. مثلا می‌توانید به بهترین کارمند سال شرکت یا سازمان خود جایزه بدهید. 

 در تنظیم اخبار فعالیت شرکت خود کوشا باشید و آنها را به موقع و چندین بار برای مطبوعات ارسال کنید. مقاله‌ای به قلم خود چاپ کنید و نسخه‌های آن را برای همکارانتان بفرستید. برای بازاریابی به شیوه پست مستقیم از پاکت‌های رنگی یا بزرگ استفاده کنید یا نامه‌هایی را روی کاغذ سفید بدون خط بفرستید تا کنجکاوی گیرنده را برانگیزد. در بروشورهای خود نظرات مثبت مشتریان درباره کالا و خدمات خود را به چاپ برسانید. روی سر برگ، برگه‌های فاکس یا صورتحساب، شعار یا جمله‌ای در وصف فعالیت خود به چاپ برسانید. یک پوستر یا تقویم با آرم شرکت‌تان چاپ کنید و به مشتریان هدیه بدهید. 

 برای هر کدام از بخش‌های بازار هدفتان یک کارت ویزیت و بروشور خاص طراحی کنید. یادتان باشد کارت ویزیت درون جعبه کارایی ندارد، حتما آن را پخش کنید. به هر مشتری بالقوه دو کارت ویزیت و بروشور بدهید تا یکی را نگه دارد و دیگری را به دوستانش بدهد. همراه بروشورهای خود یک برگه نظر‌سنجی بگنجانید که پول تمبرش را پرداخته‌اید. بدین ترتیب می‌توانید بازخورد ارزشمندی از مشتریان دریافت کنید. 

 برای مشتریان کنونی و بالقوه تان یک خبرنامه منتشر کنید. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/d3G4nqfv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایر
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه