جمعه, ۲۹ فروردین(۱) ۱۴۰۴ / Fri, 18 Apr(4) 2025 /
           
فرصت امروز
مدیریت امروز

نقش معجزه‌آسای رابطه در موفقیت کسب‌و‌کار

9 سال پیش ( 1394/11/11 )
پدیدآورنده : میلاد مرادی  

همه ما به‌صورت متفق‌القول باور داریم که انسان موجودی است اجتماعی و بقای انسان‌ها در گرو زندگی کردن در اجتماع و ایجاد رابطه سالم و پایدار با سایر همنوعان است، چرا که این رابطه‌هاست که به پیشبرد اهداف انسان کمک می‌کند. تصور کنید که فردی دچار مشکل شدید مالی شده و او تنها با خانواده‌اش در ارتباط است و فقط می‌تواند از آنها کمک بگیرد اما فرد دیگری که همین مشکل برایش پیش آمده است و علاوه بر خانواده با ده‌ها نفر دیگر در ارتباط است و می‌تواند روی کمک آنها حساب باز کند. مسلما فرد دوم در رویارویی با مشکلات موفق‌تر عمل خواهد کرد.

از آنجا که تار و پود سازمان‌ها و کسب‌و‌کار با انسان‌ها بافته شده است و در واقع این انسان‌ها هستند که موفقیت یا شکست یک کسب‌و‌کار را رقم می‌زنند بنابراین سازمان‌ها نیز به مثابه انسان نباید از رابطه‌های صحیح و پایدارغافل بمانند، این رابطه برای کسب وکارهایی که به‌صورت خصوصی فعالیت می‌کنند، بسیار حائز اهمیت است. یک کسب‌و‌کار و سازمان پویا باید با افراد، سازمان‌ها و بازار مربوط به خود ارتباط برقرار کند و این ایجاد رابطه صرفا وظیفه مدیر روابط عمومی نیست، چرا که تک تک افراد در محیط کسب‌وکار می‌توانند با ایجاد یک لینک و رابطه مفید به پیشبرد اهداف کسب وکار کمک کنند و موجب پیدا کردن یا ایجاد فرصت‌های مناسب برای موفقیت سازمان شوند.

چرا که در دنیای پرچالش و رقابتی امروز تنها چیزی که می‌تواند برای سازمان‌ها و فعالان کسب‌و‌کار به ایجاد مزیت رقابتی منجر شود همین پیدا کردن فرصت‌ها و استفاده مفید از آنها است. به‌عنوان مثال رستورانی را در نظر بگیرید که برای تهیه گوشت لازم جهت پخت و پز غذا فقط به یک تامین‌کننده مراجعه می‌کند اما مدیر جدید رستوران از آنجا که دارای روابط و شناخت بسیار بالا با تامین‌کنندگان مختلف گوشت است، لذا توانسته که یک تامین‌کننده دیگر با همان کیفیت در قیمت پایین‌تر بیابد و درنتیجه موجب پایین آمدن قیمت غذاها و افزایش مشتریان و سود رستوران می‌شود.

از طرفی، برقراری ارتباط موجب معرفی و شناساندن کسب‌و‌کار ما به دیگران و بازار شده و یک نوع بازاریابی و تبلیغات بی‌هزینه برای ما محسوب می‌شود لذا ایجاد رابطه پایدار و مستمر با افراد، بازار، سازمان‌ها و ذینفعان مربوط به حوزه کسب وکار می‌تواند در پیدا کردن تامین‌کنندگان مناسب مواد اولیه، شناساندن محصولات و سازمان به بازار، یافتن افراد مناسب برای جذب به سازمان و موارد بسیاری از  این قبیل بسیار تاثیر‌گذارباشد و طبیعی است که می‌تواند موجب کاهش هزینه‌های مختلف و در نتیجه جذب مشتریان مضاعف و سود بیشتر شود.

اما همان‌گونه که گفتیم وظیفه ایجاد رابطه صرفا به عهده یک شخص خاص نباید باشد و همه افراد باید برای ایجاد آن تلاش کنند و امروزه علاوه بر دنیای واقعی، در دنیای مجازی نیزمی‌توان به دنبال رابطه‌ها گشت، چرا که هزینه آن نیز کمتر خواهد بود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BRiJkmvb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیمشاوره منابع انسانیتخت خوابخرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلدفترچه یادداشت تبلیغاتیواردات از چیناکستریم VXخرید از چینخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهویزای استارتاپ فنلاندکابینت و کمد دیواری اقساطیپالت پلاستیکیکارگاه مادر و کودکتاسیس کلینیک زیباییچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستهارد باکسدستگاه برش لیزرقیمت طلای آبشدهکامیونت فورسموزبلاگ
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه