یکشنبه, ۴ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sun, 24 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
مدیریت امروز

نقش معجزه‌آسای رابطه در موفقیت کسب‌و‌کار

8 سال پیش ( 1394/11/11 )
پدیدآورنده : میلاد مرادی  

همه ما به‌صورت متفق‌القول باور داریم که انسان موجودی است اجتماعی و بقای انسان‌ها در گرو زندگی کردن در اجتماع و ایجاد رابطه سالم و پایدار با سایر همنوعان است، چرا که این رابطه‌هاست که به پیشبرد اهداف انسان کمک می‌کند. تصور کنید که فردی دچار مشکل شدید مالی شده و او تنها با خانواده‌اش در ارتباط است و فقط می‌تواند از آنها کمک بگیرد اما فرد دیگری که همین مشکل برایش پیش آمده است و علاوه بر خانواده با ده‌ها نفر دیگر در ارتباط است و می‌تواند روی کمک آنها حساب باز کند. مسلما فرد دوم در رویارویی با مشکلات موفق‌تر عمل خواهد کرد.

از آنجا که تار و پود سازمان‌ها و کسب‌و‌کار با انسان‌ها بافته شده است و در واقع این انسان‌ها هستند که موفقیت یا شکست یک کسب‌و‌کار را رقم می‌زنند بنابراین سازمان‌ها نیز به مثابه انسان نباید از رابطه‌های صحیح و پایدارغافل بمانند، این رابطه برای کسب وکارهایی که به‌صورت خصوصی فعالیت می‌کنند، بسیار حائز اهمیت است. یک کسب‌و‌کار و سازمان پویا باید با افراد، سازمان‌ها و بازار مربوط به خود ارتباط برقرار کند و این ایجاد رابطه صرفا وظیفه مدیر روابط عمومی نیست، چرا که تک تک افراد در محیط کسب‌وکار می‌توانند با ایجاد یک لینک و رابطه مفید به پیشبرد اهداف کسب وکار کمک کنند و موجب پیدا کردن یا ایجاد فرصت‌های مناسب برای موفقیت سازمان شوند.

چرا که در دنیای پرچالش و رقابتی امروز تنها چیزی که می‌تواند برای سازمان‌ها و فعالان کسب‌و‌کار به ایجاد مزیت رقابتی منجر شود همین پیدا کردن فرصت‌ها و استفاده مفید از آنها است. به‌عنوان مثال رستورانی را در نظر بگیرید که برای تهیه گوشت لازم جهت پخت و پز غذا فقط به یک تامین‌کننده مراجعه می‌کند اما مدیر جدید رستوران از آنجا که دارای روابط و شناخت بسیار بالا با تامین‌کنندگان مختلف گوشت است، لذا توانسته که یک تامین‌کننده دیگر با همان کیفیت در قیمت پایین‌تر بیابد و درنتیجه موجب پایین آمدن قیمت غذاها و افزایش مشتریان و سود رستوران می‌شود.

از طرفی، برقراری ارتباط موجب معرفی و شناساندن کسب‌و‌کار ما به دیگران و بازار شده و یک نوع بازاریابی و تبلیغات بی‌هزینه برای ما محسوب می‌شود لذا ایجاد رابطه پایدار و مستمر با افراد، بازار، سازمان‌ها و ذینفعان مربوط به حوزه کسب وکار می‌تواند در پیدا کردن تامین‌کنندگان مناسب مواد اولیه، شناساندن محصولات و سازمان به بازار، یافتن افراد مناسب برای جذب به سازمان و موارد بسیاری از  این قبیل بسیار تاثیر‌گذارباشد و طبیعی است که می‌تواند موجب کاهش هزینه‌های مختلف و در نتیجه جذب مشتریان مضاعف و سود بیشتر شود.

اما همان‌گونه که گفتیم وظیفه ایجاد رابطه صرفا به عهده یک شخص خاص نباید باشد و همه افراد باید برای ایجاد آن تلاش کنند و امروزه علاوه بر دنیای واقعی، در دنیای مجازی نیزمی‌توان به دنبال رابطه‌ها گشت، چرا که هزینه آن نیز کمتر خواهد بود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BRiJkmvb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه