دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

استان اصفهان دارای معادن و صنایع بزرگی مثل فولاد است که می تواند به یکی از مهم ترین استان های کشور به منظور جلب سرمایه گذاران خارجی و داخلی تبدیل شود.

عبدالوهاب سهل آبادی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در رابطه با مهم ترین مزیت های سرمایه گذاری استان اصفهان می گوید: اتاق بازرگانی استان اصفهان به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان، 142 طرح را به منظور ظرفیت های سرمایه گذاری این استان معرفی کرده است. تمام این طرح ها توجیه اقتصادی و  جانمایی شده، همچنین زیرساخت های اولیه و ابتدایی آن فراهم شده  است.

وی ادامه  می دهد:  این طرح ها شامل،  صنایع های تک و دانش بنیان و اولویت های گردشگری و صنایع دستی است که به صورت یک کتابچه به معرفی فرصت های سرمایه گذاری این استان پرداخته است.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه حوزه گردشگری استان یکی از فرصت های مهم سرمایه گذاری این استان است، می گوید: نه تنها مسئولان این استان بلکه مسئولان کشوری نیز به اهمیت این موضوع اذعان دارند، طوری که  بحث هتل سازی یکی از اولویت های سرمایه گذاری استان اصفهان محسوب می شود و در این راستا شهردار و شورای شهر استان اصفهان مکان های خوبی را به منظور سرمایه گذاری هتل جانمایی کرده اند.این استان همچنین یکی از بزرگ ترین استان های کشور در زمینه تولید صنایع دستی به حساب می آید.

گفتنی است ارزش صادرات فرش این استان طی هشت ماهه ابتدای سال 1395، 80 میلیون دلار بوده که این صادرات به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و  امارات صورت گرفته است. سهل آبادی با بیان این جملات می افزاید: استان اصفهان بیشترین تنوع تولید صنایع دستی را داراست که این اهمیت سرمایه گذاری در حوزه های بسته بندی و صادرات این بخش را آشکار می کند.

اصفهان در رتبه سوم صادرات

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان با بیان اینکه این استان 70شهرک صنعتی بزرگ را در خود جای داده است، می گوید: حدود 9هزار واحد تولیدی صنعتی مجوزدار در این استان مشغول فعالیت هستند. با توجه به اینکه این استان در مرکز کشور قرار دارد و فاصله آن با بنادر کشور ریل گذاری شده است، مزیت بالاتری برای سرمایه گذاری نسبت به استان های همجوار دارد.

وی ادامه می دهد: در این استان صنایع بزرگی مثل فولاد،  ذوب آهن، پتروشیمی و پالایشگاه وجود دارد، طوری که سال گذشته میزان تولید فولاد در این استان به 13میلیون تن رسید. شایان ذکر است ارزش صادرات فولاد طی هشت ماهه ابتدای سال 1395، 295 میلیون دلار بوده است.

سهل آبادی با اشاره به صادرات این استان می گوید: در حال حاضر استان اصفهان سومین استان برتر کشور در زمینه صادرات بدون احتساب میعانات گازی است. معروف ترین سیب دنیا در منطقه سمیرم استان اصفهان تولید می شود که تقریبا 100درصد آن صادر می شود.

وی در رابطه با میزان تولید و صادرات این محصول می گوید: در این استان حدود 132 هزار تن سیب تولید شده که از این مقدار 60 هزار تن صادر می شود. این استان همچنین در زمینه خشکبار و تولیدات گلخانه ای مثل خیار،  فلفل و گوجه فرنگی صادرات خوبی داشته  است.

گل های تزیینی این استان  هم جزو اقلام صادراتی این استان محسوب می شود؛ در همین راستا سردخانه های صفر و زیر صفر در فرودگاه  این استان در مرحله  بهره برداری است که در جهت صادرات روزانه این محصولات کمک شایانی خواهد کرد.

این فعال اقتصادی ادامه می دهد: استان اصفهان در زمینه تولید مصالح ساختمانی یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان سیمان در سطح کشور محسوب می شود و در بخش صادرات آجرهای سفالی یکی  از فعال ترین استان های کشور به حساب می آید. همچنین بزرگ ترین کارخانجات سنگ و معادن این ماده معدنی در استان اصفهان وجود دارد.

گفتنی است نزدیک به 3 هزار واحد سنگ بری در این استان وجود دارد و عمده صادرات سنگ کشور از این استان صورت می گیرد. حدود 600معدن در این استان وجود دارد که تولیدات آنها به 16 هزار تن در سال می رسد. استان اصفهان همچنین یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان زیورآلات کشور است که نقش بسزایی در صادرات طلای ساخته  شده دارد.

آمار نگران کننده 17درصدی بیکاری در استان

سهل آبادی در رابطه با سرمایه گذاری های صورت گرفته در این استان می گوید: گروهی از گردشگران خارجی برای سرمایه گذاری در منطقه سمیرم اعلام آمادگی کردند، همچنین رایزنی هایی با کشور ترکیه به منظور سرمایه گذاری در بخش گردشگری این استان صورت گرفته است که امیدواریم نتیجه بخش باشد. در بخش صنعت نیز گروهی از کشور آلمان برای سرمایه گذاری در تولید اتوبوس با کارخانه اتوبوسرانی پیشرو دیزل وارد مذاکره شدند که در مرحله نهایی بستن قرارداد به سر می برد.

وی با بیان این جملات می افزاید: این استان از تمام سرمایه گذاران داخلی و خارجی حمایت می کند و زیرساخت های لازم را در اختیار آنها قرار می دهد.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان در رابطه با آمار اشتغال و بیکاری این استان می افزاید: متاسفانه آمار اشتغال این استان به ویژه در سال جاری که اکثر کارخانه ها زیر ظرفیت تولیدی خود کار کردند، خوب نبوده است. در سال گذشته نزدیک به 15هزار نفر به آمار بیکاری این استان اضافه شده است و آمار بیکاری این استان نزدیک به 17درصد بوده است.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه آمار بیکاری زنان این استان 28.2درصد است،  می گوید: خوشبختانه یکی از کارهایی که در استان اصفهان صورت گرفته، تاسیس معاونت بانوان در اتاق بازرگانی این استان است. همچنین کمیسیون اجتماعی این استان عمدتا در اختیار بانوان است که امیدواریم شاهد موفقیت های روزافزون بانوان این استان در عرصه های مختلف باشیم.

ارتباط با نویسنده: leilashirzad69@gmail.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uAfDZxtv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه