پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار(257)

ناکامی کمپین‌های اجتماعی

8 سال پیش ( 1394/5/3 )
 

پرسش: مدیر کسب‌وکاری هستم که برای تبلیغ هرچه بیشتر برند و محصولات خود، تصمیم به استفاده از کمپین‏های اجتماعی گرفته‏ام، با این امید که استفاده از این کمپین‏ها روی بیشتر دیده شدن نام تجاری و در نهایت افزایش فروش تاثیرگذار باشد. ولی به‌رغم استفاده از گروه‏‏های اجتماعی، به نتیجه خاصی نرسیدم و مردم کمکی در انتشار اطلاعات نکردند. به نظرتان مشکل کار کجاست که مردم در این رابطه همکاری نکرده‌اند؟ آیا مردم نسبت به این موضوعات بی‌تفاوت شده‌اند یا ممکن است من در طراحی و اجرای کمپین دچار اشتباه شده باشم؟

43687979

پاسخ کارشناس؛ دکتر حمیدرضا قاضی مقدم:

موضوع صرفا بی‌تفاوت شدن مردم ما نسبت به کمپین‌های این‌چنینی نیست و حتی تجربه چند وقت اخیر نشان داده هر زمان که ابعاد کمپینی به درستی تدوین شده و مخاطب احساس بازیچه شدن نمی‌کند و به نحوی می‏تواند در یک همکاری صادقانه به تحقق هدفی خاص کمک کند، حضور داشته و گوشه‏ای از کار را گرفته و حتی بدون چشمداشت و پابه‏پای بسیاری از مخاطبان کمپین‏های جهانی، حضور فعالی از خود نشان داده است. مشکل دقیقا جایی بروز می‌کند که متولی یا حامی کمپین به جای ایفای نقش تسهیل‏گری و حمایت جنبی، بخشی از اهداف خود را روی تبلیغ برند خود متمرکز می‌کند و اینجاست که مخاطب احساس می‌کند کمپین مورد نظر نه با هدف حل مشکل و معضلی خاص که با هدف دستیابی به اهداف تبلیغاتی شرکت حامی به اجرا درآمده است.

از سوی دیگر تاکید روی این موضوع نیز بسیار حائز اهمیت است که نقطه قوت و مانور بسیاری از کمپین‏های موفق، طرح و انتقال موضوع به نحوی به دور از نصیحت و تکرار مکررات قبلی و بیان موضوع به شیوه‌ای همراه با جذابیت و ایجاد هیجان برای مخاطب است و این عامل نیز موضوعی است که متاسفانه در کمپین‏های ایرانی چندان مورد توجه قرار نمی‏گیرد. این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که اجرای کمپین‏هایی از این دست در قالب طراحی و تدوین مجموعه‏ای از فعالیت‏های حوزه بازاریابی نمود پیدا می‌کند و طراحی مستقل یک کمپین اجتماعی بدون توجه به استفاده از سایر تکنیک‏ها و ابزارهای بازاریابی موفقیت‏ چندانی را در پی نخواهد داشت.

برچسب ها : کلینیک کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bRAwJOBs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه