رسانههای اجتماعی باعث شدهاند که مکالمه بین اعضای خانواده کمتر صورت بگیرد. اعضای خانواده بهجای غذا خوردن و صحبت و تعامل با یکدیگر سر میزغذا، دائما چشمشان به گوشیهایشان است. به گزارش مارکتینگنیوز، ایکیا برای حل این مشکل راهحل جالبی ارائه داده است. این شرکت لوازم خانگی سوئدی میزغذاخوری ساخته است که افراد را مجبور میکند تا بهجای چک کردن دائمی اینستاگرام و فیسبوک و تلگرام، حواسشان به غذا خوردنشان باشد.
این میزغذاخوری از گوشی مشتریان بهعنوان هیتر برای گرم نگه داشتن غذایشان استفاده میکند. ایکیا در یک تبلیغ در تایوان نشان میدهد که مشتریان برای خوردن غذا ابتدا باید گوشیهای هوشمند خود را درون محفظهای از میز که زیر ظرف غذا است، قرار دهند. اعضای خانواده بلافاصله پس از تسلیم گوشیها، شروع به غذاخوردن و صحبت کردن با یکدیگر میکنند و گوشیها را فراموش میکنند.