شرکت مسترلاک(master lock) تولیدکننده انواع مختلفی از قفلهای ایمنی با کیفیت بالاست. برند این شرکت شناختهشدهترین نام در صنعت قفلهای کلیددار( padlock) و قفلهای رمزدار است. این شرکت برای لوازم ورزشی مانند دوچرخه، اسکی و تفنگ قفل طراحی و تولید میکند، همچنین قفلهای ضدزنگ برای استفاده در کشتی نیز در سبد محصولات خود دارد. مسترلاک قفلهای ایمنی برای تجارتخانهها، مدارس، بیمارستانها و استفادههای صنعتی تولید میکند.
این شرکت شهرت خود را از نوآوری فردی به نام «هری سورف» که قفلسازی در میلواکی بود به دست آورد. به عنوان یک مشاور ارتش در جنگ جهانی اول، سورف، قفل مخصوصی را برای حفاظت از تجهیزات ارتش ساخت. بعد از جنگ در سال 1919، او قفلی را مشابه قفلهای در بانکها و کشتیهای جنگی، با روی هم قراردادن لایههای استیل ساخت. او بر این باور بود که این قفل سنگین، قفلهای آن زمان را که توخالی بودند و به سادگی شکسته میشدند از دور خارج خواهد کرد. او امیدوار بود که بتواند این طراحی را به یک شرکت تولیدی بفروشد، ولی این قفلها نیازمند طی مراحل مختلفی نظیر مهندسی، ساخت و ثبت اختراع بودند که میتوانستند مراحلی طاقتفرسا باشند.
سورف با حمایت مالی دو نفر از دوستانش به نامهای «پی. ای. یولس» و «سام استال» شرکت خود را با نام شرکت مسترلاک در سال 1921 راهاندازی کرد. او اولین قفل را در سال 1924 به ثبت رساند و اولین قفلها را با علامت سر شیر روی آنها به بازار معرفی کرد. با داشتن پنج نفر کارمند، یک دریل پرس، یک آسیاب و یک دستگاه پرس پانچ در مغازه کوچکی در میلواکی، مسترلاک بهترین قفل ممکن را در دسترس مردم قرار داد. به نظر مردم سنگینی قفل نکتهای مثبت و دلیلی برای قدرتمند بودن آن بود.
شرکت به سرعت رشد کرد و به ساختمانی به نام «پاست بروری» انتقال یافت. سورف به نماینده قفل تبدیل شد. هری هودینی، شعبده بازی که در بازکردن قفلها معروف بود، پس از اینکه در یکی از برنامههایش با شکست روبهرو شد، به سورف مراجعه کرد و او روشهای پنهان کردن کلید را در زیر زبان و مابین انگشتان به او آموزش داد.
در سال 1931 اتحادیه قفلسازان امریکا به سورف به دلیل فعالیتهای سازنده 50سالهاش در صنعت قفل، مدال طلا اعطا کرد. او تنها فردی است که تاکنون این مدال را دریافت کرده است. سورف در طول سالهای جنگ جهانی دوم نیز به عنوان مشاور ارتش فعالیت میکرد.
در سال 1939 از آنجا که فروش و شهرت مسترلاک افزایش یافت، شرکت به مکان جدیدی نقل مکان کرد. سورف به طراحی قفلهای جدید ادامه داد و برای ساخت مدل جدید، خط مونتاژ کارخانه را تغییر داد. قفل جدید راحتتر ساخته میشد و از کیفیت بالاتری برخوردار بود. مسترلاک به بزرگترین کارخانه تولید قفل تبدیل شد و برند این شرکت شهرتی جهانی یافت. شرکت، قفلهای مخصوصی را برای استفاده در مدارس، بیمارستانها و دفاتر کار ساخت.
طول عمر برند مسترلاک بیشتر از طول عمر سورف شد و او در سال 1957 چشم از جهان فروبست. سپس هدایت شرکت به یکی از سرمایهگذاران اولیه، «سام استال» سپرده شد که او نیز در سال 1964 چشم از جهان فروبست. در آن زمان خانواده سورف مدیریت شرکت را به عهده گرفتند.
در سال 1970 شرکت امریکن برندز که در سال 1977 به فورچون برندز تغییر نام داد، مسترلاک را خریداری كرد و به شهرت آن افزود. شرکت در سال 1974 در بازیهای سوپربول آگهی تلویزیونی پخش كرد و در چشم عموم مردم شناخته شد. در دهه 1970 شرکت سالهایی پر از رشد را در پی داشت و در سال 1978 برای سیزدهمین سال متوالی رشد، شرکت فروشی معادل 4/62میلیون دلار و درآمد عملیاتی معادل 7/22میلیون دلار را گزارش داد. در راستای آمادهسازی برای رشد بیشتر، شرکت اولین مرحله از توسعه فضای کار را در انباری با مساحت 92 هزار فوت مربع آغاز كرد.
در اواخر دهه 1990 شرکت تحت فشارهای رقابتی قرار گرفت، زیرا شرکتهای قفلسازی امریکایی دیگر به تولید کمهزینه در کشورهای آسیایی دست یافته بودند. در سال 1994 شرکت دارای 70درصد سهم بازار بود ولی در سال 1996 این رقم به 40درصد کاهش یافت. برای پاسخ به رقابت قیمتی، شرکت برخی تولیدات خود را به آن سوی آبها منتقل كرد. در سال 1977 شرکت با نیروی کار خود به مذاکره نشست تا 700 شغل را به مکزیک منتقل کند. در سال 1999 دفتر مرکزی پخش در میلواکی تعطیل شد و کارگاه جدید با مساحت 213 هزار فوتمربع برای تولید در لوئیزیانا راهاندازی شد.