پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

همه ما تعاریف متفاوتى از موفقیت داریم اما اكثر ٢٠ و اندى ساله ها موفقیت را معادل خوشحالى، سلامت، یك دایره قوى اجتماعى و زندگى متعادل می دانند. 

به گفته متخصصان، اینكه شما اوقات فراغت تان را چطور می گذرانید، بر توانایى تان در رسیدن به موفقیت (یا آنچه موفقیت می نامید) تأثیر مهمى دارد.

موفقیت از نگاه ٢٠واندى ساله ها

لین تیلور، نویسنده آمریكایى می گوید: «اگر شما وقت بگذارید و به رژیم غذایى و ورزش اهمیت دهید، مثلاً بعد از كار یا آخر هفته ها، بستر را براى یك سرى عادات خوب زندگى فراهم می كنید؛ عاداتى كه در محیط كار به نفع تان خواهد بود.»

او می گوید: «ذهن و بدن سالم به شما كمك می كند كه كارتان را به نحو احسن انجام دهید. اینكه بدانید در كارتان دارید به نتایج خوبى می رسید، بیشتر تشویق می شوید كه در اوقات فراغت خود آرام باشید و علایق تان را دنبال كنید. این شیوه بین كار و زندگى تان تعادل به وجود می آورد و در تمامى مراحل زندگى به شما دیدگاه مثبت می دهد.»

با هم نگاهى به كارهایى كه ٢٠ و اندى ساله هاى موفق در زمان فراغت خود انجام می دهند، می اندازیم.

با دوستان و خانواده وقت می گذرانند

٢٠و اندى ساله ها در دوره اى كه درس می خوانند یا كار می كنند، توجه و رسیدگى به آنهایى كه بهشان اهمیت می دهند، برای شان سخت است. به همین خاطر است كه بیشتر سعى می كنند در اوقات فراغت با دوستان و خانواده خود معاشرت كنند.

ورزش می كنند

بسیارى از آدم هاى موفق دنیا به دنبال سلامت بدن و به قول خودشان ترشح آدرنالین زیاد در بدن شان هستند. به همین خاطر یا به باشگاه می روند یا حتى ورزش هاى سنگین می كنند؛ ورزش هایى مثل دوچرخه سوارى، كوهنوردى، اسنوبرد، غواصى یا موج سوارى و براى آنهایى كه عاشق ورزش و هیجان هستند، بانجى جامپینگ.

یك چیز جدید یاد می گیرند

٢٠ و اندى ساله هاى موفق معمولاً دنبال یادگیرى هستند، سعى می كنند كتاب بخوانند و دائماً در فضاى مجازى یا كتاب ها به دنبال معنا و مفهوم حقیقت هستند.

در چیزى ماهر می شوند

برى سالتزمن، یك متخصص استراتژى تجارى و مدیر عامل گروه Saltzman می گوید: «٢٠و اندى ساله ها توانایى هاى خود را می شناسند و می دانند كه چطور می توانند در چیزى مهارت فوق العاده به دست بیاورند.» از نگاه سالتزمن متخصص بودن در یك زمینه مشخص براى موفقیت در كار خیلى مهم است.

به دامن طبیعت می روند

لذت بردن از طبیعت و فعالیت هاى بیرونى از هر نوعى توانایى آدم هاى موفق را براى داشتن عملكردى بهتر در طول هفته كارى، چه به لحاظ روحى و چه جسمى، افزایش می دهد.

در واقع تحقیقات نشان می دهد كه در مقایسه با رفت و آمد در خیابان ها و فضاهاى شلوغ شهرى، وقت گذراندن در فضاهاى سبز به صورت گروهى هم از میزان خستگى می كاهد هم تمركز را بالا می برد. تیلور می گوید که موفق ها قدر طبیعت را می دانند.

درست غذا می خورند

تیلور می گوید: «براى این گروه جوامع شام خوردن تفریحى با دوستان بعد از كار یا آخر هفته ها از اهمیت زیادى برخوردار است. آنها می خواهند بدانند چه دارند می خورند و بیشتر اهل غذاهاى سالم هستند. پختن یك غذاى آنچنانى و لذیذ هم یكى از كارهاى مورد علاقه شان است.»

متخصصان می گویند که درست غذا خوردن بر میزان بازدهى افراد در محل كار تأثیر مستقیم و عمده دارد.

علاقه زیادى به شبكه هاى اجتماعى دارند

20و اندى ساله ها معمولاً یك شبكه قوى اجتماعى دارند و می دانند كه اتصال به جهان و محیط اطراف بر شاد بودن و تفریح آنها در اوقات فراغت تأثیر زیادى دارد.

سفر می كنند

شاید سفر كردن گران باشد اما آدم هاى باانگیزه راهى براى كشف و شناخت شهرهاى جدید یا دیدار با دوستان و خانواده در زمان فراغت پیدا می كنند. چرا؟ چون عاشق تجربه هاى جدید و هیجان انگیز هستند و می خواهند درباره مكان ها و فرهنگ هاى جدید بیشتر بدانند.

پول شان را مدیریت می كنند

با وجود اینكه درست غذا خوردن و سفر كردن براى ٢٠و اندى ساله ها مهم است اما موفق هاى این گروه می دانند كه مدیریت كردن پول در دوره جوانى مهم، ضرورى و حیاتى است. در جوانى زمان در دست هاى ماست و یك شروع خوب براى سرمایه گذارى و پس انداز می تواند خیال شما را از بابت آینده راحت كند. البته امكان این كار باید در جامعه هم فراهم باشد.

فعالیت هاى بشردوستانه می كنند

20و اندى ساله ها بیش از هر نسل دیگرى به محیط زیست اهمیت می دهند. آنها معتقدند كه با اعمال بشردوستانه و نه با حرف می توانند به موفقیت برسند. بسیارى نسبت به جامعه خود و آنچه در آن می گذرد، كنجكاو هستند و می خواهند براى زمین كارى بكنند و تأثیرى داشته باشند. به عنوان مثال داوطلبانه براى كمپین حفاظت از محیط زیست فعالیت می كنند.

به سراغ خلاقیت می روند

رفتن به كنسرت، دانلود كردن تازه ترین محصولات موسیقى از فضاى مجازى و یادگیرى یك ساز از جمله رایج ترین كارهایى است كه 20واندى ساله ها در دوران فراغت خود انجام می دهند. نقاشى می كنند، وبلاگ نویسى می كنند و به نوآورى تمایل دارند و می خواهند حرف خود را به گوش بقیه برسانند.

تحقیقى كه به تازگى از سوى دانشگاه سن فرانسیسكو انجام شده، نشان می دهد آنهایى كه در خارج از محیط كار در فعالیت هاى خلاقانه و مبتكرانه مشاركت دارند هم احساس آرامش بیشترى دارند و هم اوقات فراغت خود را بهتر مدیریت می كنند. این افراد در محیط كار در مقایسه با كسانى كه در اوقات فراغت شان سرگرمى خاصى ندارند، هم بیشتر به همكاران خود كمك و در رسیدن به راه حل براى برطرف كردن مشكلات مربوط به محیط كار خلاق تر عمل می كنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/P5pusz0Q
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه