آیا میدانستید بهعنوان مدیر کسبوکار باید عملکرد تمام کانالهای بازاریابیتان را نیز تحلیل کنید؟ در غیر این صورت چطور میتوانید بفهمید کدام کانال به درستی عمل کرده و کدامیک عملکرد مناسبی نداشته است؟ چطور پی میبرید کدام فعالیت بیشترین بازده را دارد؟ وقتی بودجه شما کم باشد، چطور میدانید بهتر است برای کدام فعالیتها بیشتر سرمایهگذاری کنید؟
کسب مهارتهای تحلیلی اهمیت ویژهای دارد. تحلیل تنها بررسی کردن اعداد و دادههای خاص نیست. شما باید توانایی مقایسه کردن تعداد بازدیدکنندگان بهدست آمده از یک روش با روش دیگر را داشته باشید. تحلیل یعنی اینکه شما ارقام خام را به ارزش نسبی ترجمه و میزان بازده هر کدام را مشخص کنید.
اگر شما نتوانید به درستی فعالیتهای خود را تحلیل کنید، بازاریابی اینترنتی شما اثربخشی مناسبی نداشته و احتمالا با شکست روبهرو خواهید شد.