پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
فرصت‌سوزی

من یار مهربان بودم

9 سال پیش ( 1394/4/1 )
پدیدآورنده : احسان ابراهیمی  

اصلا متأسفانه وضع جامعه به یک جایی رسیده که تکنولوژی از گوش و چشم و حلقوممان به ما نفوذ کرده. آقا! مرد 40 ساله دیدم ناراحت نشسته غصه می‌خورد. پرسیدم چه شده؟ گفت: «یادم رفته بود به «پو» غذا بدم، حالش خیلی بد شده!» یا در اداره‌ها، همکاران می‌نشینند به پو هم غذا می‌دهند و رکوردهای نینجا فروتشان را به رخ هم می‌کشند. چندی قبل هم یک چیزی مد شده بود که اسم بازی‌اش طوری بود که بنده شرم دارم بیان کنم. اسم بازی یکی از ادوات مورد نیاز در توالت بود! حتماً بازی کردید. یکسری تصاویر به شما نشان می‌دهند، باید کلمه را حدس بزنید.

یعنی کافی است یک اپلیکیشن جدید، یک بازی جدید پیدا شود، سر 10 دقیقه کل ملت خبردار می‌شوند. حالا تازه‌های بازار کتاب چطور؟ طرف تازه‌ترین کتابی که خوانده است هری پاتر و کشکول سرمه‌ای است!

34657685

بعضی‌ها هم اصلاً نمی‌دانند مطالعه یعنی چه! در قطار بودیم، یک آقایی در کوپه نشسته بود، داشت تند تند مجله‌اش را ورق می‌زد. گفتم: «ماشاءا... هزار ماشاءا... شما اهل مطالعه‌اید.» خیلی جدی نگاهم کرد و گفت: «نخیر من اهل کرجم!» گفتم: «منظورم اینه که کتاب و مجله زیاد می‌خونید.» گفت: «نخیر آقا جان مدارکم رو گذاشته بودم لای این بی‌صاحاب که پاره نشه، الان پیداش نمی‌کنم! » از یک زاویه دید دیگر هم می‌شود به ماجرا نگاه کرد. بعضی از آدما هستن می‌نشینند هری پاتر می‌خوانند! بعد یک عده‌ای هم هستند که خیلی روشنفکر و فرهیخته به نظر می‌آیند، شروع می‌کنند به مسخره کردن کسانی که هری پاتر می‌خوانند! آن وقت می‌روی در زندگی طرف جست‌وجو می‌کنی، می‌بینی ‌ای بابا! طرف آخرین و مهم‌ترین کتابی که خوانده، کتاب‌های جیبی مترو است! بعد معلوم نیست چطور رویش می‌شود دیگران را به خاطر هری‌پاتر خواندن مسخره کند! بابا جان این بنده خدا با آقای پاتر و دامبلدور لااقل آشنا می‌شود! تو چی؟

بعضی‌ها هم هستند که سه صفحه از هر کتاب را می‌خوانند، از دو سه نفر هم راجع به آن چیزی می‌شنوند، یک جوری وانمود می‌کنند که انگار بیشتر از چهل بار آن کتاب را تورق کرده‌اند! نمایشگاه‌ها که همیشه مرثیه است. امسال شنیدم که جناب سیب‌زمینی سرخ‌کرده با 63 درصد فروش کل نمایشگاه، رتبه اول را کسب کرده است.

بعضی‌ها هم از روی جلد کتاب انتخابش می‌کنند. مثلاً کتاب‌های سبز رنگ به رنگ پرده‌های خانه‌شان می‌آید. آن را انتخاب می‌کنند یا مثلاً لباس آبی پوشیده‌اند، سرِ راه که می‌روند مهمانی، یک مجله آبی می‌خرند که با لباس‌شان ست باشد. یعنی کتاب فروشی و کیوسک روزنامه را با کاربری بوتیک مورد استفاده قرار می‌دهند. اصولا این هم وضع کتاب و کتابخوانی بین ماهاست. برخی از ما البته. شاکی نشوید لطفا.

* طنزنویس

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ruWa9zsL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه