آیا میدانستید مزایا و منافعی که وعده آن را میدهیم باید از جذابیتی منحصر بهفرد نزد بازار ویژه هدف برخوردار باشند؟ در شرایط فعلی حاکم بر بازار نمیتوان کل بازار را مخاطب خود تلقی کرد، چراکه سود حاصل از آن کمتر از هزینههای دستیابی به این مخاطبان است. در مقابل کمترین مزیت حاصل از بازاریابی گوشه، شناسایی بیدرنگ سلایق و روندهای جدید در بازار و نیز واکنش سریع به نیازهای نوظهور یا برآورده نشده است.
کسبوکارها باید بتوانند با ایجاد انعطاف لازم در فرآیندهای خود، امکان ارائه ایده برای محصولات و خدمات جدید و به نتیجه رساندن این ایدهها در جهت برآورده کردن نیازهای خاص مخاطبانشان را فراهم سازند.چه محصولات و خدماتی را میتوانید فراهم کنید که در عین نو بودن، بتواند مشتریان بازارهای طلایی را متقاعد سازد؟ میتوانید با بهرهگیری از تحقیقات بازار نیازهای منحصر به فرد مخاطبان بالقوهتان را شناسایی و همچون خیاطی زبردست محصول یا خدمتی را تولید کنید که کاملا متناسب با قامت مشتری باشد.
بهعنوان مثال یکی از تولیدکنندگان صابون در اقدامی نوآورانه برای بخشی خاص از جامعه، دست به تولید صابون ضدکلر زده است که مختص شناگران بوده و بدن ایشان را از صدمات جبرانناپذیر ماده سمی کلر محافظت میکند. این محصول کاملا پاسخگوی نیاز قشری خاص از جامعه است و بازار آن به اندازه کافی وسعت دارد. ضمن آنکه این تولیدکننده رقیب قابل توجهی در این حوزه ندارد.