سه شنبه, ۱۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 2 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
دور دنیا

منازل طراحی شده ویژه مسافران

8 سال پیش ( 1394/7/27 )
پدیدآورنده : شکیبا شاملو رضایی  

با وجود مسائل همیشگی و ترس‌هایی که مسافران دارند، شهرستانی در استان پاریس، در کشور فرانسه به نام سنه مرن تصمیم گرفت به آنها پناه دهد. این شهرستان تصمیم به ساخت 20 مسکن، به دو صورت گروهی و خانه‌های ویلایی، با یک مکان ویژه مختص کاروان‌های مسافران گرفت.

روستایی که با بقیه تفاوت دارد!

«سنت-تیبولت- د-وینی»، روستایی از «سنه مرن»، که حدود 6346 نفر جمعیت دارد، مشغول تامین سر پناه برای همه افراد از جمله مسافران است. «ژیل سامبوسی»، مدیر کل موسسه Trois Moulins Habitat (موسسه‌ای برای فراهم آوردن مسکن برای افراد فقیر)، شعبه‌ای از سازمان اجتماعی اجاره مسکن که توانسته بود 20 خانوار را در خانه‌های ارزان قیمت ویلایی مسکن دهد، رسالت انجام شده‌ای را در خود حس می‌کرد. این نخستین باری است که آنها بعد از زندگی‌شان در کاروان، سرانجام زیر یک سقف مسکن گزیدند.

513523135135236246235236Prefecture building of the Seine-et-Marne department, in Melun

«ژیل سامبوسی» اظهار داشت: «هرگز از من در طول مراسم افتتاح این مسکن‌ها تشکر نشد!» وی تصریح کرد: «و چون تعداد افراد در لیست انتظار، بسیار طولانی است، شهرداری در حال خریدن زمین‌های بیشتر، برای احداث خانه‌های بیشتری است.»

تغییری در زندگی که به خودی خود حاصل نمی‌شد!

صاحب موسسه «پلی لوژ»، قبلا نیز تلاش‌هایی در زمینه مستقر کردن افراد داشته و در این خصوص با تجربه است. او به تدریج پروژه‌های خود را براساس تعالیم قبلی‌اش پایه‌گذاری کرد. این برنامه مدت هشت سال طول کشید تا به اجرا برسد. برای محقق کردن این هدف، قطعه‌های زمین را که متعلق به اکثر مسافرانی است که قبلا در آنجا زندگی می‌کردند با هم تجمیع کرد. سپس، برای طراحی این مسکن‌ها، از خانه‌های ویلایی آغاز به کار کردند تا زندگی معمولی مسافران به سرعت فراهم شود. همچنین این منازل که پیش ساخته هستند، با داشتن سه تا پنج اتاق، باز هم امکان فراهم آوردن تعداد اتاق بیشتر با طراحی نصب‌شان روی پشت بام‌ها و تراس‌ها را دارند.

علاوه بر این‌ها، فضایی حدود یک باغ 300 متر مربع، در هر خانه برای نگهداری کاروان پشت منزل تعبیه شده است؛ زیرا برای این خانواده‌ها، ترک ناگهانی کاروان‌شان که نمادی از آزادی است، اصلا قابل تصور نیست. ژیل سامبوسی افزود: «برخی از خانواده‌ها می‌توانند طریقه زندگی‌شان را بین کاروان و خانه انتخاب کنند، به ‌سادگی و با اطمینان از حضور این نماد آزادی؛ کاروان‌شان.»

یکی از این ساکنان جدید می‌گوید: «پسر من در کاروان، فضای کافی در اختیار نداشت اما الان او دارای اتاق شخصی است، فضایی متعلق به خودش که می‌تواند در آن بازی کند. بعد از گذشت هشت سال، ما حتی تصور این امکانات را نیز نمی‌کردیم!»

مبلغ 200‌هزار یورو برای هر خانه

در مجموع، برنامه این 20 مسکن حدود 4‌میلیون یورو رقم خورد. یعنی در واقع 200‌هزار یورو به ازای هر خانه. بودجه‌ای که به لطف هزینه‌های دریافتی از شهر، از منطقه، از دولت و از اتحادیه اروپا که از این برنامه‌های خاص حمایت می‌کنند، انجام شد. مبالغی که برای اجاره بها در نظر گرفته شده است، با پایه 463 یورو در ماه برای سه اتاق، 537یورو برای چهار اتاق و 582 یورو برای پنج اتاق است. و در نهایت اگرچه تخصیص هر مسکن لزوما باید شامل مسافران می‌شد می‌تواند شامل حال ساکنان دیگر نیز شود.

منبع : MSN
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5BuSgeto
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه