پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مقاومت بخش گردشگری اروپا

7 سال پیش ( 1395/5/14 )
 

با وجود تمام بحران ها در اروپا، همچنان سفر گردشگران به مقصد اروپا ادامه دارد. گردشگری اروپا در مقابل بحران های به وجود آمده در بریتانیا، ترکیه، فرانسه و اخیراً هم در آلمان، مقاومت می کند. شرکت چندملیتی گردشگری آلمانی به نام گروه TUI، که در زمینه خدمات گردشگری و مسافرتی فعالیت می کند، به نشریه فیگارو توضیح داده است که بخش گردشگری اروپا باید خود را با شرایط موجود تطابق دهد. ماه جولای برای هتلداران فرانسوی هم ماه خوبی نبود.

مقاومت بخش گردشگری اروپا

براساس آمار گروه خدمات گردشگری اروپایی MKG، متوسط درآمد این مؤسسه در ماه جولای به نسبت ماه گذشته 5.5درصد کاهش داشته است. همچنین این مؤسسه از تمایل کمتر فرانسوی ها برای گذراندن سفر های تابستانی در خارج از کشور خبر می دهد. یکی از مسئولان بخش گردشگری فرانسه می گوید بعد از اعلام وضعیت اضطراری پس از حمله نیس برای تأمین امنیت بیشتر، فرانسه بسیاری از گردشگران کره ای، ژاپنی و آمریکایی خود را از دست داد.

روزنه ای از امید

با وجود تمام خبر های بدی که از کاهش گردشگری در کشور های اروپایی مانند فرانسه، آلمان و ترکیه به گوش می رسد، اما هنوز همه چیز در تاریکی مطلق فرونرفته است. شرکت خدمات گردشگری AirBnb، در فرانسه و در ماه جولای، به لطف رقابت های یورو 2016 میزبان دو برابر تعداد گردشگر به نسبت سال گذشته بود.

آژانس های مسافرتی اروپایی با اینکه امسال در جذب گردشگر با کاهش مواجه بودند، شکایتی ندارند. رئیس یکی از این آژانس های مسافرتی با حدود 3هزار و 500 شعبه در فرانسه می گوید: «به طور کلی انتظار می رود که بخش گردشگری، تابستان امسال عملکردی مثبت داشته باشد. »

کارشناسان گردشگری با وجود اینکه تعداد سفر های تابستانی اروپایی ها کاهش 4درصدی داشته، معتقدند کسانی که به سفر می روند بیشتر خرج می کنند، چه این سفر ها داخلی باشد و چه خارجی. بنابراین، برخلاف کاهش تعداد گردشگران، کاهشی در درآمد های حاصل از گردشگری در اروپا مشاهده نشده است. اروپا، امسال به نسبت سال گذشته دربخش سفر های خارجی عملکرد بهتری دارد.

به همین دلیل است که کشور های اسپانیا، ایتالیا و پرتغال بهترین بازخورد را در سفر های تابستانی سال جاری به ثبت رسانده اند. سفر های راه دور به کوبا، آسیا (ویتنام، کامبوج، لائوس و برمه) و جزیره موریس به عنوان محبوب ترین مقاصد جهانگردی اروپایی ها شناخته شده اند.

با تمام حوادثی که در فرانسه در این مدت اخیر رخ داده است، اما فرانسوی ها هنوز هوای سفر های تابستانی را در سر می پرورانند. این تابستان، فرانسوی ها نیز مانند شهروندان سایر کشور های اروپایی، سفر های خارجی را به سفر های داخلی ترجیح دادند. به نظر آنها گذراندن تعطیلات تابستانی درخارج از کشور مطمئن تر خواهد بود. آژانس های مسافرتی مهم ترین مقاصد گردشگری آنها را به ترتیب اسپانیا، بالئاری، سیسیل و ساردینیا (جزیره ای در ایتالیا) معرفی کرده اند.

رئیس شرکت چندملیتی گردشگری آلمانی TUI در گفت وگو با فیگارو می گوید: «با اینکه شاهد رشد گردشگری خارجی در میان اروپایی ها هستیم، اما فصل خوبی را پشت سر می گذاریم.» او در ادامه می گوید: «2 میلیون گردشگر به تونس، مصر و سواحل غربی دریای مدیترانه مانند اسپانیا و بالئاری یا کاراییب سفر کرده اند. با این وجود ما مشتریان خود را از دست نداده ایم.»

منبع : فیگارو
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/akL7fwdH
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه