پرسش: محصولی را به بازار ارائه کردهام که از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و حالا همین مسئله دستمایه تبلیغات رقبا قرار گرفته است. چطور میتوانم از طریق تبلیغات با این اقدام رقبا مقابله کنم؟
پاسخ کارشناس: نخست آنکه کیفیت کالا را باید ابتدا اصلاح کنید، زیرا...
هرگونه تبلیغ وقتی کالا همچنان بیکیفیت است اثری نخواهد داشت.اصلاح کیفیت که حتی میتواند با تغییر بستهبندی و قیمت هم صورت گیرد، به مثابه آن خواهد بود که کالای قبلی از بازار خارج و کالایی جدید جایگزین آن شده است. هرچند این اتفاق بهتر بود که نمیافتاد، اما در هرصورت کالا به بازار آمده است و کاری نمیتوان کرد. بسیاری از برندهای معتبر دنیا هم، گاهی اوقات محصولاتی به بازار دادهاند که دارای اشکال بوده است و سریع اقدام به جمعآوری آن و رفع اشکال کردهاند. مهم آن است که شما سریع اشتباه خودتان را بپذیرید و اقدام لازم را انجام دهید.
بعد از راهی کردن محصول جدید به بازار، زمان برگزاری یک کمپین تبلیغاتی فرا میرسد. به دقت تبلیغات رقبا را زیرنظر بگیرید و آنها را آنالیز کنید. حتما از کمک متخصصان امر در این زمینه استفاده کنید. روی بخشهایی که به طور مستقیم و غیرمستقیم کالای شما را هدف قرار دادهاند، تمرکز و سعی کنید در تبلیغ جدیدتان بدون هیچ اشاره مستقیم به دیگران یا نقاط ضعف قبلی نقطه قوت محصول جدید را بیان کنید.
گاهی اوقات این تمرکز روی نقطه قوت که برطرفکننده نقطه ضعف قبلی است، در شعار کمپین شما نهفته است و گاهیاوقات در طراحی و گرافیک تبلیغاتی شما.مهم آن است که آن را دریابید و با تمرکز روی آن طرحهای جدید را تهیه کنید. به عنوان مثال، اگر دوام کالایی مورد انتقاد قرار گرفته است، در کمپین جدید روی مقاومت بیشتر و دوام بالاتر باید تمرکز کنید. اگر ظاهر و زیبایی مورد پرسش بوده است، باید روی ظاهر مدرن و زیبای جدید تمرکز کنید. اگر آسیب به محیطزیست مطرح است، باید روی سبز بودن کالای جدید تکیه کنید و...