پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

معرفی پردیس‌های سینمایی

8 سال پیش ( 1394/11/7 )
 

یکی از مهم‌ترین بخش‌های چرخه اقتصادی صنعت سینما، گیشه و فروش فیلم‌ها در سالن‌های سینماست، این در حالی است كه تنها چند شهر بزرگ در كشور از سالن‌های سینمایی مناسب برخوردار هستند و در حالی که بسیاری از شهرها و شهرستان‌های کشور به‌رغم داشتن قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها و مشتاقان سینما از داشتن حتی یک سالن سینما محروم هستند، وضعیت شهر تهران به‌عنوان پایتخت کشورمان آنقدرها هم بد نیست و در سال‌های اخیر تعداد سالن‌های سینمایی که با دربرگیری فضاهای تجاری و تفریحی برای اهالی پایتخت پکیجی سرگرم‌کننده را به آنها در قالب عنوان پردیس‌های سینمایی عرضه و ارائه می‌کنند، افزایش یافته است.

78976568656585696595569569569569595

و مهم‌ترین علت آن هم مشارکت و ارائه تسهیلاتی به سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به تاسیس سالن‌های سینمایی توسط شهرداری است که مدیریتی نیمه‌خصوصی یا نیمه‌دولتی را بر پردیس‌های سینمایی حاکم کرده است که به مهم‌ترین‌شان در این گزارش اشاره شده و ظرفیت‌های‌شان معرفی می‌شود.

پردیس زندگی

پردیس سینمایی زندگی مجموعه‌ایفرهنگی-تجاری در غرب تهران است با پنج سالن سینما، سالن تئاتر، مرکز خرید و رستوران. این مجموعه در بزرگراه آیت‌الله کاشانی، بلوار اباذر قرار دارد و روبه‌روی بیمارستان پیامبر(ص) واقع شده ‌است و می‌توان آن را نخستین پردیس سینمایی واگذار شده به بخش‌خصوصی دانست که با ظرفیت 980صندلی به‌علاقه‌مندان سینما خدمت‌رسانی می‌کند.

پردیس تماشا

پردیس تماشا با سه‌سالن سینما و ظرفیت 800‌صندلی به مالكیت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری در منطقه 18 شهرداری تهران و ابتدای بلوار مدائن قرار دارد. این پردیس از فضاها و مکان‌های رفاهی و تفریحی همچون رستوران، چایخانه و تالار اسکیت هم برخوردار است و در آخرین طبقه آن خانه اسباب‌بازی، مجموعه خدماتی و تجاری شامل ۷۰فروشگاه، پارکینگ و. . . قرار دارد و در میان پردیس‌های سینمایی سابقه‌ای نسبتا طولانی دارد و در زمستان ۱۳۸۵ افتتاح شده است.

پردیس كیان

پردیس کیان با برخورداری از سه سالن سینمایی و گنجایش ٨٠٠ صندلی از دیگر پردیس‌های واگذار شده به بخش خصوصی است که در بلوار شهید چراغی یکی از مناطق جنوبی تهران قرار دارد. این پردیس مجموعه‌ای است شامل سالن‌های نمایش، پارکینگ، مرکز تجاری، رستوران و حتی شهربازی و سینمای پنج بعدی که دارای درجه مدرن با سه سالن است.

پردیس رازی

این پردیس سینمایی با تعداد سه سالن بزرگ سینما با گنجایش ۳۰۰، ۱۸۰ و ۱۸۰ صندلی و یک سالن کوچک با گنجایش ۶۵ صندلی و مجموع گنجایش ۷۲۵ نفر در یکی از مناطق جنوبی تهران قرار دارد. این پردیس که مالکیت آن را سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برعهده دارد، در میدان گمرک (رازی)، خیابان هلال احمر واقع شده است.

پردیس اریكه ایرانیان

پردیس اریکه ایرانیان با تعداد چهار سالن با گنجایش 850، 200، 200 و 200 صندلی و مجموع 1450 نفر از بزرگ‌ترین پردیس‌های سینمایی کشور است که امکانات رفاهی و تفریحی دیگری همچون سالن کنسرت و همایش، استخر، سالن‌های آرایشی بانوان و آقایان و مرکز خرید مجهز و بزرگی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند. این پردیس نیز در بلوار فرحزادی یکی از مناطق شمال غربی تهران واقع شده است.

پردیس تیراژه

پردیس تیراژه 2 از جمله پردیس‌های تازه تاسیس پایتخت است که ضرورت احداث آن در خیابان شهید مدنی و شرق تهران احساس می‌شد. این مرکز با دو سالن سینما و ظرفیت ٣٢٠ صندلی دارای مالكیت خصوصی است و بخش تجاری آن برندهای تبلیغاتی، شهربازی، یک فروشگاه بزرگ، رستوران، کافه و پارکینگی مستقل را شامل می‌شود.

پردیس آزادی

پردیس آزادی با پنج سالن و ظرفیت ١٢٠٠ صندلی به مالكیت حوزه هنری و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران که پیش از انقلاب 57 به نام سینما شهر فرنگ شناخته می‌شد، در یکی از پرتردد‌ترین مناطق شهر یعنی تقاطع خیابان خالد اسلامبولی قرار دارد. مرکزیت این پردیس که در طبقات مختلف امکانات رفاهی و تفریحی را برای بازدیدکنندگان و حاضران فراهم می‌کند باعث شده تا به یکی از پرمخاطب‌ترین پردیس‌های سینمایی تهران تبدیل شود.

پردیس شکوفه

پردیس شکوفه را اما باید بیشتر یک سینمای بزرگ و وسیع دانست. این پردیس در ضلع جنوب غربی میدان شهدا قرار دارد و فضای آن را سه سالن سینما با ظرفیت ۷۷۰ نفر تشکیل می‌دهد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BTd8FPps
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه