جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی از وظایف این وزارتخانه توجه ویژه به بخش معادن در کشور است، گفت: تا دو، سه ماه آینده معدن ساریگونی قروه وارد فاز تولید می‌شود. به گزارش مهر، محمدرضا نعمت‌زاده در بازدید از معدن طلای ساریگونی شهرستان قروه در جریان سفر رییس‌جمهوری به استان کردستان اظهار داشت: معدن طلای ساریگونی دارای عیار بسیار خوبی است که در حدود ۱۶۰۰ کیوگرم از مواد معدنی موجود طلای خالص استخراج خواهد شد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری مشترک این معدن با ۷۰‌درصد بخش خارجی مربوط به شرکت قزاقستانی و ۳۰‌درصد هم بخش ایرانی افزود: پروژه نسبتا پیشرفت خوبی دارد و تا دو، سه ماه دیگر به تولید خواهد رسید. به گفته نعمت‌زاده در فاز اول پیش‌بینی شده سالانه 2هزار کیلوگرم طلا با خالصی ۸۰‌درصد تولید و این میزان تولیدی در فاز دوم به دو برابر خواهد رسید. وی گفت: پیش‌بینی می‌شود برای دو سال آینده چهار تن طلا می‌توان از این معدن تولید کرد. نعمت‌زاده با بیان اینکه کار اکتشاف در این زمینه همچنان ادامه دارد تصریح کرد: امیدواریم که ذخایر بیشتر سنگ طلا را در این منطقه داشته باشیم.

به گفته نعمت‌زاده این سرمایه‌گذاری باید با هدف صادرات تبدیلی به یک محصول نهایی باشد و باید توجه داشت که یکی از اهداف ویژه ما در یک ظرفیت خوب صادراتی نهفته است. وی عنوان کرد: در سال‌های آتی جلوی صدور و فروش موادمعدنی خام گرفته خواهد شد اما لازمه تحقق این کار در ابتدا جذب سرمایه‌گذار است لذا وزارتخانه با تشویق و دعوت از سرمایه‌گذاران در این راستا گام بر می‌دارد. نعمت‌زاده اعمال مشوق‌های موجود در کشور را مهم و ضروری خواند و بیان کرد: مشوق‌های قوانین جاری کشور همان قوانین حاکم بر مناطق کمتر توسعه‌یافته است که این افراد تا ۱۰‌درصد از معافیت مالیاتی و اولویت در ارائه تسهیلات بانکی برخوردار شده و می‌شوند.

وی عنوان کرد: با اقدامات و برنامه‌هایی که دولت تدبیر و امید در نظر دارد کردستان روبه رفع محرومیت خواهد رفت و تمامی ما خدمتگزاران مردم تمامی تلاش خود را خواهیم کرد که مردم این استان به آنچه استحقاق آن را دارند دست پیدا کنند. نعمت‌زاده هدف از این بازدیدها را رفع محرومیت‌های استان دانست و افزود: برنامه‌های بسیار خوبی را جهت سرمایه‌گذاری فولاد در استان در دست اقدام داریم و در حال حاضر مقدمات این کار با شرکت سرمایه‌گذار انجام شده که ۲۰‌درصد در بخش دولتی و ۸۰‌درصد مربوط به بخش خصوصی است. به گفته وی واحد فولاد با ظرفیت یک‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تن در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/UamTsjW0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه