شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بررسی آمارهای موجود از نسبت میزان عدم تعهد به استمهال به کل میزان استمهال شده پس از سه سال اجرای این مصوبات در بودجه سال‌های 90، 91 و 92 به‌خوبی نشان می‌دهد که این روش به‌ظاهر برای کمک به بازپرداخت تسهیلات غیرجاری کارساز نبوده و تنها به انباشت مطالبات معوق شبکه بانکی منجر شده است. آمارهای بانک مرکزی در پایان آبان‌ماه سال جاری نشان می‌دهد در مجموع متوسط نسبت میزان عدم تعهد به استمهال به کل میزان استمهال شده طی سه سال 90 تا 92 حدود 7.47 درصد بوده است. به عبارت دیگر کمی بیش از نصف تسهیلات غیرجاری که برای بازپرداخت آن به بدهکاران مهلت مجدد داده شده، تسویه شده است.

بنابر این گزارش در پایان آبان‌ماه امسال از تسهیلات غیرجاری استمهال شده در سال 90 که براساس بند 28 قانون بودجه آن سال لازم‌الاجرا بوده حدود 62 درصد تسویه نشده است. همچنین نسبت به میزان عدم تعهد به استمهال به کل میزان استمهال شده در سال 91 بنابر بند 29 قانون بودجه آن سال حدود 28 درصد بوده است. این نسبت در سال 92 بنابر بند 16 قانون بودجه همان سال حدود 61 درصد گزارش شده است. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، به این ترتیب به‌طور متوسط طی سال‌های 90 تا 92 حدود 53 درصد از تسهیلات غیرجاری که برای بازپرداخت آن به بدهکاران مهلت دوباره داده شده، باز هم معوق شده است.

بنابر این گزارش، معادل ریالی این مقدار عدم ایفای تعهد، رقمی در حدود 55 هزار میلیارد ریال است. به عبارت دیگر از مجموع 116 هزار میلیارد ریالی که طی این سه سال استمهال شده حدود 55 هزار میلیارد ریال همچنان معوق است. بنا بر آمارهای بانک مرکزی در سال 90 حدود 56 هزار میلیارد ریال استمهال شده که 34 هزار میلیارد ریال (62 درصد) با عدم ایفای تعهد مواجه شده است. در سال 91 حدود 49 هزار میلیارد ریال استمهال شده که 14 هزار میلیارد ریال (28 درصد) آن با عدم ایفای تعهد همراه بوده است. در سال 92 نیز از کل 12 هزار میلیارد ریال استمهال شده هفت هزار میلیارد ریال (61 درصد) همچنان بازپرداخت نشده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QDq93AUJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه