پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
ژامبون ممتاز مرغ 3 برابر قیمت مرغ تازه!

مصرف سوسیس و کالباس محدود شود

9 سال پیش ( 1394/3/4 )
 

با وجود آنکه بسیاری سوسیس و کالباس را جزو مواد خوراکی ارزان‌قیمت می‌دانند، قیمت یک کیلوگرم ژامبون ممتاز گوشت که در برخی برندها بیش از 30هزار تومان است با قیمت یک کیلوگرم گوشت گوسفندی تازه برابری می‌کند. همچنین هر کیلوگرم ژامبون ممتاز مرغ تا سه برابر قیمت یک کیلوگرم گوشت مرغ تازه است! براساس گزارش ایسنا، در سال‌های اخیر نوعی تغییر الگوی غذایی در میان مردم و به‌ویژه نسل جوان به وجود آمده است؛ الگویی که افراد را هرچه بیشتر به سمت مصرف غذاهای آماده و انواع فست‌فودها جلب می‌کند و به این دلیل طی سال‌های اخیر، مصرف سوسیس و کالباس نسبت به گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده و بسیاری از افراد و حتی خانواده‌ها فرآورده‌های گوشتی را در برنامه اصلی غذایی خود قرار داده‌اند.

5756760680680

به گفته برخی فروشندگان فرآورده‌های گوشتی، مصرف سوسیس و کالباس در سال‌های دورتر جنبه تفریحی داشت اما اکنون مصرف این مواد‌غذایی برای بخشی از مردم رویه شده است. شاید بسیاری از مردم این تصور را داشته باشند که سوسیس و کالباس جزو مواد‌غذایی ارزان است که از نظر قیمت می‌تواند به صرفه باشد، البته این دیدگاه در برخی از انواع سوسیس و کالباس که درصد گوشت قرمز یا مرغ پایینی دارند تا حدودی درست است اما بررسی قیمت محصولات مرغوب‌تر بیانگر این است که قیمت هر کیلوگرم ژامبون ممتاز گوشت با قیمت گوشت گوساله و گوشت گوسفندی درجه یک تقریبا برابری می‌کند، یعنی کیلوگرمی 30 تا 32 هزار تومان.

همچنین هر کیلوگرم ژامبون ممتاز مرغ نیز که قیمت آن بیش از 17 هزار تومان است به‌مراتب قیمت بالاتری از قیمت مرغ که هر کیلوگرم آن 6500 تا 7000 تومان است، دارد و قیمت این محصول بعضا تا سه برابر قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه می‌رسد. در این میان با توجه به افزایش مصرف این محصولات و جایگاه آن در سبد غذایی مردم، نگاهی به بازار و ذکر نکاتی درباره نحوه مصرف و توجه به عوامل بهداشتی در استفاده از این مواد‌غذایی خالی از لطف نیست. به‌عنوان نمونه هر کیلوگرم ژامبون گوشت 90 درصد ممتاز در برندهای مختلف به‌طور متوسط رنج قیمتی 19 تا 25 هزار تومان دارد و در برخی برندها قیمت این نوع ژامبون حتی به بیش از 30 هزار تومان هم می‌رسد که با یک کیلوگرم گوشت گوسفند درجه یک برابری می‌کند.

هر کیلوگرم ژامبون نوروزی نیز که از کالباس‌های مرغوب به حساب می‌آید 21 هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین ژامبون مرغ 90 درصد ممتاز به‌طور متوسط قیمت 17 تا 22 هزار تومانی دارد و ژامبون مخلوط گوشت و مرغ 90 درصد نیز به‌طور میانگین کیلوگرمی 20 هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین هر کیلوگرم ژامبون قارچ و مرغ با 70 درصد گوشت مرغ 17 هزار تومان و درصد گوشت کمتر آن بین 12 تا 15 هزار تومان عرضه می‌شود. کالباس خشک ممتاز با 80 درصد گوشت کیلوگرمی 24 هزار تومان فروخته می‌شود و کالباس خشک با 70 درصد گوشت نیز 16 هزار تومان و کالباس خشک با 60 درصد گوشت 10 تا 12 هزار تومان قیمت دارد. در میان انوع دیگر کالباس‌ها، هر کیلوگرم کالباس قارچ و گوشت 20 هزار تومان و هر کیلوگرم کالباس مارتادلا که جزو کالباس‌های ارزان محسوب و بیشتر در غذاهای ترکیبی مانند پیتزا و اولویه استفاده می‌شود 7 هزار تومان است. 

به گفته فروشندگان، انواع ژامبون گوشت و کالباس خشک بیشترین مصرف را در میان انواع کالباس‌ها دارند. براساس بررسی‌ها از بازار مصرف فرآورده‌های گوشتی، قیمت متوسط هر کیلوگرم کوکتل با 70درصد گوشت 16 هزار تومان، کوکتل دودی با 55درصد گوشت 14 هزار تومان، کوکتل ویژه با 70درصد گوشت 18 هزار تومان است همچنین میانگین قیمت هر کیلوگرم کوکتل پنیری با 55 درصد گوشت 19 هزار تومان و هر کیلوگرم کوکتل با 55 درصد گوشت مرغ 12 هزار تومان است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xSjIp8JB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه