شنبه, ۳۰ فروردین(۱) ۱۴۰۴ / Sat, 19 Apr(4) 2025 /
           
فرصت امروز
رئیس اتحادیه بنگاه‌های مسافربری در گفت‌و‌گو با «فرصت امروز»

مشکلات صنفی که با آلودگی هوا گره خورده است

9 سال پیش ( 1394/10/29 )
پدیدآورنده : ساناز کلاهدوز  

سیدرضا پورسیف، رئیس اتحادیه بنگاه‌های مسافربری یکی از مشکلات اصلی این صنف را فرسودگی ناوگان مینی‌بوس و اتوبوس درون‌شهری عنوان کرد و درباره آن با «فرصت امروز» به گفت‌وگو پرداخت که درادامه می‌خوانید.

با توجه به اینکه ناوگان مینی‌بوس و اتوبوس درون‌شهری فرسوده شده چه اقدامی در این زمینه داشته‌اید؟

با توجه به اینکه حدود ٩٥ درصد از سرویس ایاب و ذهاب کارخانجات، ادارات، سازمان‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس برعهده اعضای صنف ماست متأسفانه هیچگونه كمكى از طرف دولت درخصوص نوسازی این ناوگان انجام نمی‌شود و تسهیلاتی در اختیار ما قرار نمی‌دهند.

در همه کشورها دولت منابع مالی لازم برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی را تأمین می‌کند اما در کشور ما این‌گونه نیست و عدم وجود بودجه کافی را عامل اصلی این موضوع اعلام می‌کنند. درگذشته حدود 82.5درصد از قیمت خودروی عمومى توسط دولت  (تبصره ١٣) و مابقی آن توسط بخش خصوصى یا خود فرد تأمین می‌شد که از سال 90 تاکنون به دلیل بالا رفتن نرخ خودرو و عدم وجود بودجه کافی، این فرآیند به کلی حذف شد.

اگر این کمک‌های مالی حذف شود، به‌طور حتم خدمات حمل‌ونقل مسافرى مینی‌بوس و اتوبوس در شهر محو خواهد شد، چرا هیچگونه اقدامی در این زمینه انجام نمی‌گیرد؟

به‌طور حتم با حرکت یک مینی‌بوس دودزا در شهر و تردد اجباری آن مشکلات آلودگی هوا هرروزه بیش از پیش می‌شود، از طرفی اگر بخواهیم از تردد این مینی‌بوس‌ها یا اتوبوس‌ها در شهر جلوگیری کنیم، صنعت کشور تعطیل خواهد شد زیرا تمامى کارمندان و کارگرانى كه از این ناوگان براى رسیدن به محل كار و برگشت به منزل استفاده می‌کنند با مشکل مواجه می‌شوند و با تأخیرى كه به وجود می‌آید، صنعت کشور رو به تعطیلی خواهد رفت.

اقدامی در جهت حل این مشکلات داشته‌اید؟

ستاد حمل‌و‌نقل سوخت یک اقدام اشتباه انجام داد که تنها نتیجه آن کاهش هرروزه ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی است. زیرا به دارندگان مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌های فرسوده پیشنهاد تعویض خودروهای خود با خودروی سمند و پژو و دریافت تسهیلات با درصد نرخ سود پایین را داده‌اند که تا حدودی اجرایی شده است که به هیچ عنوان به نفع این صنف نبوده و باعث نابودى حمل ونقل عمومى می‌شود و برای کارخانه‌ها نیز صرفه اقتصادی نداردكه به جاى استفاده از خودروى عمومى كه توان جابه‌جایى ٢٠ الى ٣٠ نفر را دارند از خودروى سوارى استفاده کنند.

  جلساتی نیز در این زمینه بامعاونت نوسازى حمل‌ونقل ستاد سوخت داشته‌ایم اما هیچگونه نتیجه‌ای نداشت و منجر به این شد که در جلسات اخیر خود نماینده‌ای از صنف ما دعوت نمی‌کنند.یكى دیگر از دلایل آلودگى هوا و ترافیك بیش ازحد نسبت به گذشته را می‌توان این موضوع دانست كه در دولت گذشته با تصمیم اشتباه كه درسال ١٣٨٦صورت گرفت سرویس ایاب‌وذهاب ادارات و ارگان‌ها با توجیهات غلط حذف شد و به‌جاى آن مقرر شد هریك از كاركنان با وسیله شخصى خود به محل كارخود مراجعه کنند درصورتى قبل از این چنین تصمیمى تقریبا ٣٠ تا ٤٠ نفر از پرسنل با یك خودروى عمومى به محل كار خود مراجعه می‌كردند.

ارتباط با نویسنده:sanazkolahdooz@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bhO4pxSM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیمشاوره منابع انسانیتخت خوابخرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلدفترچه یادداشت تبلیغاتیواردات از چیناکستریم VXخرید از چینخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهویزای استارتاپ فنلاندکابینت و کمد دیواری اقساطیپالت پلاستیکیکارگاه مادر و کودکتاسیس کلینیک زیباییچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستهارد باکسدستگاه برش لیزرقیمت طلای آبشدهکامیونت فورسموزبلاگقرص لاغری
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه