پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دونالد ترامپ تیم مشاوران اقتصادی خود را برای «ساختن دوباره آمریکا»- مهم ترین شعار کمپین تبلیغات او برای انتخابات ریاست جمهوری- به عموم معرفی کرد. این مقدمه برنامه ای است که او در سخنرانی روز دوشنبه از آن پرده برداری کرد تا از احیای اقتصادی حرف بزند که از نگاهش با توافق نامه های تجاری ضعیف، مهاجرت و فقدان تولیدکنندگان آمریکایی آسیب دیده است.

مشاوران اقتصادی ترامپ میلیاردرهای دنیای تجارت

در میان 13 نفر فهرست مشاوران اقتصادی ترامپ جمهوریخواه، نام یک سری مدیران شرکت های حامل سرمایه، بانکدار، سرمایه گذاران ملک و مستغلات، مدیر اجرای بخش فلز و سرمایه گذار خیلی مهم و بانفود به چشم می خورد. خبری از یک خانم یا سیاستمداری شناخته شده نیست، صرفاً یک اقتصاددان صاحب مدرک دکترا دارد و یک متخصص سیاست مالیاتی.

مشاوران اقتصادی ترامپ که میانگین ثروت شان به صدها میلیون دلار می رسد، معتقدند فقط میلیاردرهای آمریکایی هستند که می توانند این کشور را نجات دهند.

ترامپ در بیانیه ای می گوید: «من خیلی خوشحالم که چنین تیم نیرومند باتجربه و بااستعدادی را در کنار خودم دارم و ما با هم می توانیم راهکارهای درست را برای حل مشکلات اقتصادی که داریم، پیاده کنیم. من کاردرست ترین رئیس جمهوری خواهم بود که آمریکا تا به حال به خود دیده.»

اما بیشتر اقتصاددانان عالم سیاست فهرست ترامپ را به دلیل فقدان آکادمیک ها و مشاوران دولت های قبلی زیر سؤال بردند.

جاستین وُلفرز، استاد دانشگاه در رشته اقتصاد و سیاست عمومی در دانشگاه میشیگان که در نشریه نیویورک تایمز هم ستون نویس است، بعد از انتشار فهرست ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: «قابل اعتماد ترین سیاست ترامپ وعده همکاری با بهترین ها بود. هر طور بخواهیم فکر کنیم او کاملاً شکست خورده. مشاورانش فاجعه اند.»

او در یک توییت دیگر نوشت: «من می فهمم چرا ترامپ تاجرها را به اقتصاددان ها ترجیح می دهد اما تیم مشاوره او پر از کرکس های اقتصاد آمریکاست. هیچ یک از اینها چیزی نمی سازند.»

تیم مشاوره اقتصادی ترامپ در واقع متشکل است از رقبا، همکاران و دوستان او. آنهایی که به این تیم انتقاد دارند، می گویند هیچ سنخیتی با پیام «حمایت از طبقه متوسط» ترامپ ندارد؛ از آنجایی که اعضای این تیم یک مشت سرمایه گذاران میلیاردر هستند و نه متخصصان مصائبی که طبقه متوسط و زنان با آن مواجهند.

یک اقتصاددان آمریکایی در گفت وگو با واشنگتن پست می گوید: «ترامپ می توانست تعهد خود را نسبت به این مشکلات با جمع کردن مهره هایی که در این زمینه تخصص دارند، ثابت کند. خب این کار را نکرد.»
اما ترامپ مدت هاست که می گوید تنها میلیاردرهای دنیای تجارت می توانند طبقه متوسط آمریکا را نجات دهند. با همین دیدگاه تیم مشاوره اقتصادی خود را انتخاب کرده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rh7IWmEv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه