لوگوی مرسدسبنز از مشهورترین و محبوبترین لوگوهایی است که تا به حال طراحی شده است؛ آنقدر محبوب که در همه جای دنیا با هر وضعیت و سن و سالی که باشید، نشان افسانهای این برند را از دور تشخیص میدهید. این باور در مورد نشان سهپَر مرسدسبنز وجود دارد که تسلطش بر زمین، آسمان و دریا را نشانه رفته و بر تاج افتخار تاکید دارد.
نشان مرسدس بنز در سال 1902 طراحی شده و به ثبت رسیده، اما در سالهای 1909 و 1916 و 1921 تغییراتی در آن صورت گرفته و در سال 1926 به شکل امروزیاش درآمده است. رنگ ابتدایی این نشان طلایی بوده و در سال 1926 به نقرهای تغییر یافته است.
از ویژگیهای این طرح (نشان) تصویری است که برند از خود ساخته و بر آن اصل پایههای استوار تفکر خود را یادآور میشود که این شاخصه بهخوبی در لوگوی مذکور دیده میشود. همانند دیگر نشانهای معتبر دنیا، مرسدسبنز لزوم تغییر را در خود احساس کرده و متناسب با زمان در جهت تغییر برآمده است که این امر خود میتواند الگویی برای بسیاری از صاحبان برند باشد.
از ویژگیهای دیگر این لوگو (نشانه) سادهگویی و وقار آن است که با هویت برند و محصول همراستاست و مشتریان از آن بهعنوان یک کالای لوکس و با پرستیژ یاد میکنند. همچنین گفته میشود که مرسدس نام یک دختر اسپانیایی زیبا است و این نام در لغت، معنای وقار و زیبایی دارد.
تغییر رنگ نشان به نقرهای را میتوان اتفاقی هوشمندانه و آیندهنگرانه دانست، زیرا با قرار گرفتن در کنار تنوع رنگ محصولات، همنشینی خوبی را ایجاد میکند و با تداعی احساس امنیت و آرامش، تضمین کیفیت را به همراه دارد و در نهایت به سمبل کشور سازنده مبدل میشود. در توصیف موفقیت نشان مرسدسبنز در فرهنگ بومی کشورمان هم همین بس که بگوییم هرچه خوب است را به بنز تشبیه میکنند.