یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

کریستن استیونسون، زن آمریکایی 31 ساله از علت رها کردن کار بیرون از خانه برای رسیدگی بیشتر به خانواده اش می گوید.

در بسیاری از موارد حتی برای انجام کارهای نیمه وقت نیز مردان را ترجیح می دهند.در واقع داشتن نیروی کار مرد به زن ارجحیت دارد. اما این نمی تواند دلیل ترک کردن کار کریستن باشد چرا که او یک نیروی کار اخراج شده از بازار کار مردانه نیست.

کریستن زن 31 ساله و صاحب دو فرزند است. از نظر او شغل هایی که در جامعه برای زنان در نظر گرفته شده مناسب غرور و شخصیت آنها نیست و او شغلی را که احساس می کرد نمی توان به عنوان شغل یک زن به آن نگاه کرد، ترک کرد. او پس از سال ها حمل بار در واحدهای تولیدی و ساخت و ساز نه به دلیل ناتوانی از کار بر کنار شد و نه طی این چندسال گرایشی به مواد مخدر داشت.

او در تابستان 2015 به عنوان نماینده سرویس خرید مشتریان در یک دفتر مشاور املاک مشغول به کار بود، اما دفتری که کریستن در آنجا مشغول به کار بود در تابستان 2015 به دلیل نقاط ضعف و حساسیت کار فروپاشید. مادرش به عنوان دستیار مراقبت در منزل به صورت نیمه وقت کار می کند و زمانی هم که در خانه بود به مراقبت از فرزندان کریستن می گذراند و مسئولیت فرزند بزرگ تر کریستن را هم در رفت و آمد به مدرسه به عهده داشت. اما بعد از اینکه مادر کریستن به علت سکته مغزی ناتوان شد، او خودش به کسی نیاز داشت تا از او مراقبت کند و به همین دلیل مسئولیت مراقبت از مادر نیز به مسئولیت های کریستن اضافه شد.

کریستن بسیار به کار کردن در بیرون از خانه علاقه داشت، اما از نظر او هیچ شغلی انعطاف پذیری لازم را برای زنان ندارد و در واقع ساعت های کاری و نوع کارها بیشتر برای مردها طراحی شده است. به همین دلیل کریستن ناچار شد برای مراقبت از مادر و فرزندانش کار خود را در بیرون از خانه رها کند.

این زن بخشی از درصد رو به رشد جمعیت آمریکایی هایی است که نه تنها شغل خاصی ندارند بلکه به دنبال کار کردن در بیرون از خانه هم نیستند. تعداد رو به رشد این افراد در آمریکا و در مرکز نارضایتی ها و خشم درباره آنچه قرار است در آینده اقتصادی این کشوراتفاق بیفتد به طور قابل توجهی به چشم می خورد. همین نارضایتی ها در زمینه های شغلی و آینده آمریکا و همچنین برنامه های اقتصادی ترامپ و اهمیت دوچندان او به اقتصاد آمریکا و مسائل شغلی و اشتغال زایی در کشور به او کمک کرد پا به کاخ سفید بگذارد.

نرخ بیکاری در دسامبر 2016 با رسیدن به 4.7درصد کاهش چشمگیری داشته است، اما در محاسبه این درصد از نرخ بیکاری، افراد بازنشسته و کسانی که در حال تحصیل نیستند و بیشتر در روستاها و شهرهای اطراف زندگی می کنند محاسبه نشده اند. پیش بینی می شود در آینده اقتصادی آمریکا اشتغال زایی در این مناطق رونق تازه ای بگیرید و مردم روزهای بهتری را ببینند.

در اغلب کشورهای صنعتی مردان در مرکز جمعیتی قرار دارند که از بخش نیروی کار جامعه به طور پیش بینی نشده ای حذف می شوند. اما در آمریکا برخلاف دیگر کشورهای صنعتی نه تنها مردان، بلکه زنان نیز بخشی از این جمعیت درحال نابودی را تشکیل می دهند و داستان زندگی آنها و علت از دست دادن شغل و حذف شدن آنها از میان نیروهای کار کشور با آنچه برای پدر، همسر و برادر آنها اتفاق می افتد گره خورده است.

یک اقتصاددان در دانشگاه میشیگان آمریکا معتقد است دلیل اصلی اینکه هر کسی درباره بیکار شدن مردان صحبت می کند این است که تعداد بسیار زیادی از زنان آمریکایی یا بیکارند یا به دلایلی درحال از دست دادن شغل خود هستند. سال هاست مشارکت مردان در انجام کارهای خانه کاهش یافته و به نظر نمی آید کسی در آمریکا نگران این مسئله بوده و چاره ای برای آن اندیشیده باشد زیرا با کار کردن زن ها در بیرون از خانه میزان درآمدهای خانواده افزایش می یافت و زنان نیز در تامین معاش خانواده پا به پای مردان کار می کردند.

مشارکت زنان در تامین نیازهای مالی خانواده پس از پایان جنگ جهانی دوم آغاز شد و در سال 1999 درصد جمعیت زنان شاغل به 77درصد رسید. امروزه تعداد زنان تحصیلکرده در بیشتر کشورها نسبت به جمعیت مردان افزایش داشته و اغلب مدارج علمی بالاتری نسبت به مردان دارند، اما با وجود داشتن مدارج تحصیلی و داشتن علم و حتی توانایی بیشتر زنان در بسیاری از شغل ها، در بسیاری از کشورها حتی کشورهای پیشرفته آنها همچنان حقوق پایین تری نسبت به مردان دریافت می کنند.

در آمریکا به دلیل مسئولیت های زیاد زنان در خانه اغلب آنها ناچارند کار خود را در بیرون از خانه کنار گذاشته و به فرزندان و امور داخل خانه رسیدگی کنند و به همین دلیل جمعیت زنان شاغل در آمریکا در حال کاهش است، در حالی که در دیگر کشورهای پیشرفته و صنعتی دنیا جمعیت زنان شاغل از سال 2000 تاکنون همچنان رو به افزایش است.

منبع : New York times
برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lKbNs4jS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه