یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کیوسک

مرخصی زایمان برای مالك فیس‌بوك

8 سال پیش ( 1394/9/3 )
 

مارك زوكربرگ بنیان‌گذار و رئیس فیس‌بوك، به یك دلیل بسیار مهم و حیاتی، یك مرخصی بلندمدت دوماهه از شركتش خواهد گرفت: تولد فرزند دخترش. زوكربرگ در یك پست در فیس‌بوك گفته كه تصمیمش كاملا شخصی است و نوشته كه تحقیقات نشان داده كه اگر پدرها برای فرزند تازه‌شان وقت بگذارند، نتایج مثبتی برای نوزاد و خانواده به همراه خواهد داشت. او گفته است كه فیس‌بوك در آمریكا به كارمندانش بعد از تولد نوزاد چهار ماه مرخصی با حقوق می‌دهد. این میزان برای مادران و پدران یكی است.در سال‌های اخیر رابطه كارمندان بخش آی‌تی با خانواده‌های‌شان یكی از موضوعات داغ بوده است.

در ماه آگوست، نت‌فلیكس كه یكی از بزرگ‌ترین سرویس‌دهنده‌های ویدئویی در آمریكاست، اعلام كرد كه در حال بررسی سیاست‌هایی است كه به كاركنانش – چه مرد و چه زن- اجازه می‌دهد وقتی كه سرپرستی یك بچه را قبول می‌كنند یا بچه‌دار می‌شوند، به مرخصی‌های بلند‌مدت با حقوق بروند. نتفلیكس گفته است كه به این كارمندان در سال اول تولد فرزند، مرخصی‌های بلند‌مدت می‌دهد. مایكروسافت هم گفته است كه سیاست‌های قبلی‌اش را اصلاح می‌كند و به كارمندانی كه پدر یا مادر می‌شوند هشت هفته مرخصی بیشتر با حقوق می‌دهد.

شركت آدوبی هم سیاست‌های مرخصی زایمانش را اصلاح كرده است، درست مثل آمازون. آمازون در ماه نوامبر اعلام كرد كه برای كارمندانی كه مادر می‌شوند 20 هفته مرخصی در نظر می‌گیرد و به كارمندان مردی كه پدر می‌شوند شش هفته مرخصی می‌دهد. شركت‌های مستقر در سیلیكون ولی  (مركز آی‌تی دنیا) بعد از انتشار یك مقاله در نیویورك‌تایمز كه شرایط نامناسب كاری در شركت آمازون را شرح داده بود توجه بیشتری به شرایط كار كارمندان خود نشان می‌دهند.

بعد از انتشار آن مقاله، جف بزوس، مدیرعامل آمازون گفته بود آن چیزی كه در نیویورك‌تایمز به تصویر كشیده شده را به رسمیت نمی‌شناسد.زوكربرگ در ماه ژانویه اعلام كرده بود كه او و همسرش – پریسیلا چان- در انتظار تولد فرزندشان هستند. بعد از اینكه زوكربرگ اعلام كرد می‌خواهد به مرخصی بلند‌مدت برود، شرلی سندبرگ، مدیر اجرایی شركت در یك پست نوشته است:  «از ماه‌های اول تولد دخترت لذت ببر. نمی‌توانم برای دیدنش صبر كنم.»

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/AExUNV0R
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه