مارك زوكربرگ بنیانگذار و رئیس فیسبوك، به یك دلیل بسیار مهم و حیاتی، یك مرخصی بلندمدت دوماهه از شركتش خواهد گرفت: تولد فرزند دخترش. زوكربرگ در یك پست در فیسبوك گفته كه تصمیمش كاملا شخصی است و نوشته كه تحقیقات نشان داده كه اگر پدرها برای فرزند تازهشان وقت بگذارند، نتایج مثبتی برای نوزاد و خانواده به همراه خواهد داشت. او گفته است كه فیسبوك در آمریكا به كارمندانش بعد از تولد نوزاد چهار ماه مرخصی با حقوق میدهد. این میزان برای مادران و پدران یكی است.در سالهای اخیر رابطه كارمندان بخش آیتی با خانوادههایشان یكی از موضوعات داغ بوده است.
در ماه آگوست، نتفلیكس كه یكی از بزرگترین سرویسدهندههای ویدئویی در آمریكاست، اعلام كرد كه در حال بررسی سیاستهایی است كه به كاركنانش – چه مرد و چه زن- اجازه میدهد وقتی كه سرپرستی یك بچه را قبول میكنند یا بچهدار میشوند، به مرخصیهای بلندمدت با حقوق بروند. نتفلیكس گفته است كه به این كارمندان در سال اول تولد فرزند، مرخصیهای بلندمدت میدهد. مایكروسافت هم گفته است كه سیاستهای قبلیاش را اصلاح میكند و به كارمندانی كه پدر یا مادر میشوند هشت هفته مرخصی بیشتر با حقوق میدهد.
شركت آدوبی هم سیاستهای مرخصی زایمانش را اصلاح كرده است، درست مثل آمازون. آمازون در ماه نوامبر اعلام كرد كه برای كارمندانی كه مادر میشوند 20 هفته مرخصی در نظر میگیرد و به كارمندان مردی كه پدر میشوند شش هفته مرخصی میدهد. شركتهای مستقر در سیلیكون ولی (مركز آیتی دنیا) بعد از انتشار یك مقاله در نیویوركتایمز كه شرایط نامناسب كاری در شركت آمازون را شرح داده بود توجه بیشتری به شرایط كار كارمندان خود نشان میدهند.
بعد از انتشار آن مقاله، جف بزوس، مدیرعامل آمازون گفته بود آن چیزی كه در نیویوركتایمز به تصویر كشیده شده را به رسمیت نمیشناسد.زوكربرگ در ماه ژانویه اعلام كرده بود كه او و همسرش – پریسیلا چان- در انتظار تولد فرزندشان هستند. بعد از اینكه زوكربرگ اعلام كرد میخواهد به مرخصی بلندمدت برود، شرلی سندبرگ، مدیر اجرایی شركت در یك پست نوشته است: «از ماههای اول تولد دخترت لذت ببر. نمیتوانم برای دیدنش صبر كنم.»